هیوا رحیمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال تعهد خیران مراکز نیکوکاری برای کمک به نیازمندان 30 میلیارد ریال بود که با جمع آوری این میزان تاکنون 97 درصد تعهد مذکور محقق شده است.
وی افزود: 21 مرکز نیکوکاری فعال استان در جمع آوری این میزان کمک مشارکت داشتند که با تشخیص هیات عامل مراکز بین نیازمندان همان محل در زمینه های مختلف از جمله آزادسازی زندانیان، کمک به معیشت و جهیزیه تازه عروسان توزیع شده است.
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان گفت: کمیته امداد هیچگونه دخالتی در نحوه توزیع کمک های جمع آوری شده در مراکز نیکوکاری نداشته و فقط نقش نظارتی دارد.
وی یادآور شد: راه اندازی مراکز نیکوکاری نقش موثری در فرهنگ کمک به نیازمندان و محرومان جامعه دارد و از ویژگی‌های مهم این مراکز ساختار کاملا مردمی و تسهیل و تسریع در خدمات رسانی به نیازمندان است.
رحیمی، افزایش مسئولیت اجتماعی و شناسایی متمکنین و خیران در راستای ایجاد حلقه ارتباط با نیازمندان در محل، رفع سریع مشکلات آنها و افزایش مشارکت اجتماعی در رفع مشکلات محلات را از دیگر اهداف ایجاد این مراکز اعلام کرد.
مراکز نیکوکاری با تشکیلات و ساختار مردمی از سال 92 با محوریت مساجد و با هدف افزایش بُعد مردمی فعالیت‌های حمایتی کمیته امداد آغاز به کار کردند و اکنون 21 مرکز در استان کردستان مشغول به فعالیت هستند.
7348 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.