بهمن مرادنیا روز شنبه در دیدار رئیس شورای عالی استان‌ها و جمعی از نمایندگان شوراهای اسلامی استان کردستان، دولت و شوراهای شهر و روستا را خدمتگزار مردم دانست و افزود: دولت در حد توان نسبت بە ایجاد زیر ساخت‌ها و امکانات اقدام خواهد کرد اما شوراها نیز باید در این راستا کمک حال دولت باشند.

وی با بیان اینکە دولت در برخی از روستاها اقدام بە ایجاد همە امکانات و زیر ساخت‌ها کردە ولی با رشد منفی جمعیت و مهاجرت بی رویه مواجه هستیم، اظهار داشت: در حال حاضر تولید و اشتغال از مهمترین مسائلی است کە باید بە آن پرداختە شود چرا کە این مسالە عامل ماندگاری مردم در روستاها است.

استاندار کردستان به عدیده بودن مشکلات و افزایش سطح انتظارات مردم اشاره کرد و یادآور شد: وضعیت کشور بە گونەای نیست کە پاسخگوی برآوردە کردن این حجم از نیازها باشد البته شوراها نباید در مسائل استان بخشی‌نگر باشند بلکه باید مشکلات استان را به صورت جامع ببینند و در این راە با ارائە پیشنهادهای موثر بە حل مشکلات کمک کنند.

وی اضافه کرد: برخی از شهرهای استان لوازم و کالاهای مورد نیازشان را از دیگر استان‌ها تهیە می‌کنند، بنابراین شوراها مردم را تشویق بە خرید از تولیدات استان خود کنند کە این امر بە رونق تولید در داخل کمک خواهد کرد.

استاندار کردستان به خرید گوجە فرنگی از کشاورزان استان نیز اشاره کرد و گفت: تعاون روستایی به صورت تضمینی گوجە فرنگی را از قرار هر کیلو ۱۰ هزار ریال خریداری می کند که تاکنون نیز هفت هزار تُن از این محصول را خریداری کرده است.

هفته آینده پیش نویس بازنگری قانون شوراها آماده می‌شود

رئیس شورای عالی استان ها نیز از تدوین پیش نویس بازنگری قانون شوراها تا هفته آینده خبر داد و اظهار داشت: این طرح با هدف ارتقای جایگاه شوراها به مجلس ارائه خواهد شد ضمن اینکه لایحه درآمدهای پایدار نیز تقدیم مجلس شده است.

مرتضی الویری به فعالیت ۱۲۰ هزار نفر در شوراهای اسلامی شهر و روستا در کشور اشاره کرد و افزود: در شرایط فعلی کشور ضرورت دارد بیش از گذشتە بە توانایی‌های مردمی تکیە کرده و از نقدینگی موجود در دست آنان برای توسعە کشور استفادە کنیم.

وی با بیان اینکه هنوز از ظرفیت سازندگی مردم به درستی در کشور بهره نگرفته‌ایم، اضافه کرد: در صورتی که این ظرفیت ویژه به کار گرفته شود بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.

کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، دارای ۱۰ شهرستان، ۳۰ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۵۴ روستای دارای سکنه است.

۷۳۵۵/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.