به گزارش خبرنگار ایرنا محمد امید شامگاه چهارشنبه در همایش آموزشی و توجیهی شوراهای اسلامی روستاهای گلستان در گرگان اظهار داشت: براساس راهبرد پیش رو سالانه برای 5هزار روستا این طرح تهیه و تمام محورها و اقدامات عمرانی روستا در قالب آن اجرایی می شود.
وی همچنین گفت که یکی از هدف های شکل گیری شورا ها برون سپاری مباحث مدیریتی از بدنه دولت به مردم است که لازمه تحقق بیشتر آن انجام اصلاحات در دامنه اختیارات و وظایف این بخش است.
به گفته وی، هدف قانون گذار در ارایه اختیارات به شوراها در مناطق روستایی نمود بیشتری داشته و خلا مسوولیت پذیری برخی ارگان های اجرایی در این حوزه ترمیم شده است.
وی اضافه کرد: شاید وسعت سرزمینی و جغرافیایی روستاها کمتر از شهرها باشد اما چشم انداز ترسیم شده توسط قانون گذار در این مناطق بیشتر محقق شده است.
او یادآورشد که یکی از دلایل ملموس بودن روند توسعه و تحول در روستاها ایفای نقش واقعی تر شورای های آن است.
امید گفت: تلاش شود با استفاده از راهکار های قانونی موجود دامنه نفوذ، اختیارات و تصمیم سازی شوراها در مدیریت شهرها گسترده تر شود.
وی همچنین به فعالیت های اشتغالزایی این معاونت اشاره کرد و افزود: سال گذشته 75 میلیارد ریال اعتبار برای اشتغال پایدار در روستاها تخصیص یافته و برای 150 هزار روستایی فرصت شغلی ایجاد شده است.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری ادامه داد که امیدواریم با استمرار و تقویت منابع این بخش رونق واقعی مناطق روستایی را شاهد بوده و معضلات اجتماعی همچون مهاجرت به شهرها کمتر شود.
7333/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.