جمشید انصاری روز پنجشنبه در پنجمین جلسه شورای اداری کردستان اظهار داشت: در نظام اداری کشور و در میان بسیاری از مدیران و کارکنان دولت این تصور نادرست وجود دارد که خود دستگاه اجرایی بیشتر موضوعیت دارد تا خدمتی که ارائه می‌شود.

وی استخدام نیرو در دستگاه‌های اجرایی را تنها با هدف ارائه خدمت به مردم عنوان کرد و افزود: اگر حضور کارکنان و مدیران دستگاه‌های مختلف دولتی برای تحقق این هدف نباشد، حضور آنان در واقع موضوعیت ندارد.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور خواستار نهادینه شدن فرهنگ ترویج ارائه خدمت صحیح به مردم در دستگاه‌ها شد و تاکید کرد: کارکنان و مدیران‌ نظام اداری و تجهیزات و امکانات موجود باید در خدمت مردم و تسهیل امور و ارتقا رضایت‌مندی آنان قرار گیرد.

انصاری یادآور شد: مجموعه کارهای اصلاحی که توسط ادارات در راستای ارائه خدمات بهتر به مردم صورت می‌گیرد باید به تغییر در زندگی مردم منجر شود و جامعه این تغییر را احساس کند.

وی با بیان اینکه در استقرار نظام‌ بودجه عملیاتی، خدمات دولت را در فضای رقابتی قرار می دهیم، اضافه کرد: باید تمام تلاش خود را بکار گیریم و هزینه‌ها را به نفع مردم کاهش دهیم، چراکه اصلی ترین وظیفه ما ارائه خدمت با کیفیت بهتر و رضایتمندی بیشتر مردم است.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور به برگزاری جشنواره شهید رجایی در کشور اشاره کرد و گفت: این جشنواره فرصتی برای ارزیابی عملکرد نظام اداری و دستگاه‌های اجرایی در سطح ملی و استانی است تا ارگان‌های موفق در نظام اداری معرفی شوند، ضمن اینکه ارزیابی اصلی توسط خود مردم انجام می‌شود.

انصاری در ادامه با بیان اینکه در کردستان بخش قابل توجهی از فعالیت‌های اقتصادی در روستاها انجام می‌شود، اظهار داشت: دستگاه‌هایی که در این حوزه فعالیت دارند باید تسیهلات لازم  را برای انجام فعالیت در روستاها فراهم کنند. 


۱۰۰ درصد طرح حذف قبوض کاغذی در کردستان اجرا شد 
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان نیز با بیان اینکه امسال با برنامه ریزی مدیریت مصرف برق در کشور مانع از خاموشی شدیم، افزود: اراده ما بر این بود که مدیریت بار انجام دهیم و از تمام ظرفیت ها ازجمله رسانه ها، مدارس، روحانیون و دستگاه های مختلف برای ممانعت از خاموشی بهره گرفتیم.

هیوا لهونیان به انجام ۲ هزار و ۶۲۹ تفاهم نامه با مشترکان بخش های مختلف استان در راستای مدیریت مصرف برق اشاره کرد و گفت: این کار نشان داد که با اطلاع رسانی صحیح و آگاه سازی جامعه می توان در بحث مصرف بهینه انرژی گام کارهای بزرگی انجام داد.

وی از اجرای ۱۰۰ درصدی طرح حذف قبوض کاغذی در کردستان خبر داد و اظهار داشت: در مدت حدود یک ماه اطلاعات دیتای ۶۵۰ هزار مشترک شرکت برق را جمع آوری کردیم که با این کار ماهانه سه میلیارد ریال در هزینه های این شرکت صرفه جویی می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان با بیان اینکه در خاورمیانه بالاترین مصرف انرژی را داریم، اضافه کرد: مصرف انرژی در ایران ۲ برابر میانگین جهانی است، ضمن اینکه در بخش خانگی ۴،۸ برابر متوسط جهانی برق مصرف می کنیم.

در پایان جلسه شورای اداری از برگزیدگان جشنواره شهید رجایی و ۹ دستگاه اجرایی برتر استان کردستان در شاخص‌های مختلف تجلیل شد.

براساس آخرین تقسیمات سیاسی، استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هرار نفر جمعیت، دارای ۱۰ شهرستان، ۳۰ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۵۴ روستای دارای سکنه و ۲۰۵ روستای خالی از سکنه است.

۷۳۵۵ / ۳۰۳۴ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.