مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری هرمزگان گفت: استان هرمزگان با توجه به‌موقعیت سوق‌الجیشی خود طالب یک نگاه جدی است چرا که دشمن با کمترین فاصله می‌تواند به ما آسیب بزند و بایستی تمام ظرفیت‌ها را به کار بگیریم تا بتوانیم منطقه خود را ایمن‌سازی کنیم.

محسن زینلی تختی با حضور در خبرگزاری ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، افزود: از زمانی که در این مسند منصوب شدم، اولویت خود را آموزش پدافند غیرعامل از مردم تا مسئولان قرار داده‌ام.

وی با بیان اینکه رصد تهدیدات، کاهش آسیب‌پذیری و افزایش اقتدار و توان ملی بدون استفاده از جنگ‌افزار از مهمترین اهداف پدافند غیرعامل است، تصریح کرد: تسهیل مدیریت بحران هدف نهایی‌مان است که با رصد و پایش تهدیدات با توجه به نقشه‌های دشمنان و استعمار و افزایش روزافزون آن، ضرورت دارد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری هرمزگان با اشاره به اینکه کارگروه‌های تخصصی دوازده‌گانه در این راستا در حوزه‌های مختلف تشکیل‌شده است، اضافه کرد: در این شرایط تحریم‌های دشمنان هرمزگان به‌عنوان پیشانی کشور هم در موضوعات اقتصادی هم موضوعات دفاعی شناخته می‌شود و موقعیت حساس و مهمی دارد.

زینلی تختی ادامه داد: استان هرمزگان با توجه به‌موقعیت سوق‌الجیشی خود طالب یک نگاه جدی است چرا که دشمن با کمترین فاصله می‌تواند به ما آسیب بزند و بایستی تمام ظرفیت‌ها را به کار بگیریم تا بتوانیم منطقه خود را ایمن‌سازی کنیم.

وی ادامه داد: برگزاری رزمایش‌های مختلف برای آمادگی تمامی زیرساخت‌ها در مقابله با تهدیدات احتمالی از دیگر اقداماتی است به‌طور مستمر در حال انجام است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه با پدافند غیرعامل به علت واکسینه شدن اثر تهاجمات دشمن را کاهش می‌دهد، عنوان کرد: شاخص‌های ارزیابی دستگاه‌ها در پدافند غیرعامل، میزان رعایت الزامات پدافندی، طرح جامع، میزان همکاری دستگاه‌ها در تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل استان، آموزش، ارسال به‌موقع گزارش هفتگی است.

زینلی تختی با بیان اینکه حوزه قرارگاه سایبری از مهمترین حوزه‌هایی است که عملیات رصد و پایش را به‌صورت مستمر انجام می‌دهد، اضافه کرد: به‌تمامی دستگاه‌های اجرایی در این راستا هشدارهای لازم داده‌شده که با رعایت نکات گفته‌شده مانع از نفوذ باج افزارها شوند.

وی با اشاره به اینکه فعالین رسانه‌ای با آگاه‌سازی جامعه می‌توانند در این راه بازوی حمایتی مدیریت پدافند غیرعامل در استان هرمزگان باشند، عنوان کرد: باید رعایت نکات پدافند غیرعامل به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری هرمزگان با بیان اینکه تهاجم فرهنگی از دیگر آسیب‌های این حوزه است، خاطرنشان کرد: سواد رسانه‌ای می‌تواند در این حوزه مثمرثمر واقع شود و بسیاری از معضلات را برطرف کند و مانع از ترویج شایعات و ابهامات در جامعه شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از مباحث مهم در بحث پدافند غیرعامل بحث اجرای صحیح مبحث 21 مقررارت ملی ساحتمان و الزامات رعایت پدافند غیرعامل است، ادامه داد: در این خصوص با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط ورود جدی پیداکرده و تمامی پیمانکاران را ملزم به اجرای آن کرده‌ایم.

زینلی تختی در پایان با بیان اینکه اکنون تمامی پروژه‌های مهم باید همراه با پیوست پدافند غیرعامل باشند، گفت: مدیریت پدافند غیرعامل جایگاه برخوردی ندارد اما می‌توانیم عدم اجرای الزامات قانونی را اعلام و خواستار برخورد با قانون‌شکنان باشیم.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.