رسول مکرم اسلام (ص) به امر الهی، نظام اسلامی را پایه گذاری کرد و در روز غدیر خم حضرت امیرالمؤمنین علی(علیه السلام) را به عنوان جانشین و امام امت اسلامی و مروج مکتب اسلام بعد از خود معرفی و منصوب نمود.

این عید بزرگ فرصتی مغتنم برای تشریح مساله امامت و ولایت در سطح جامعه و عموم مردم است.

واقعه غدیر از اهمیت خاصی در تاریخ اسلام برخوردار است و این امر آغازگر اصل امامت و ولایت در زندگی مسلمانان است.

مردم و مسوولان دستگاه های اجرایی باید هر چه بیشتر در تکریم، حفظ و گسترش مناسبت های این ایام تلاش کنند، چرا که به اظهار کارشناسان مذهبی و دینی تمام اعتقادهای دینی ما مربوط به ایام غدیر است.

استاد حوزه و دانشگاه در خصوص اهمیت این واقعه بزرگ، بیان داشت: بزرگداشت وقایع تاریخی و مهم اسلام در جامعه امروز موضوعی مهم و ضروری است و در این میان تشریح و معرفی واقعه غدیر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

حجت الاسلام محمدعلی لبخندان در همایش رهروان ولایت اظهار داشت: عید غدیر بهترین فرصت برای وحدت مذاهب و طوایف اسلامی است.

وی تبیین آموزه‌های علمی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اخلاقی سیره علوی را در جامعه ضروری دانست و گفت: توسعه و ترویج سیره علوی و فرهنگ ولایی در سطح جامعه و به ویژه در تعامل با گروه‌های هدف جوان و نوجوان به عنوان سرمایه‌های اصلی نظام در برابر شبیخون فرهنگی و جنگ نرم دشمنان ، آینده اسلام را بیمه خواهد کرد.

برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی و دینی در روز عید غدیر

رییس ستاد دهه امامت و ولایت استان هرمزگان با اشاره به برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی و دینی در سطح استان همزمان با روز عید غدیر خم، گفت: از جمله مهمترین این برنامه ها اجتماع غدیریون است که در روز عید غدیر بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع بندرعباس برگزار می شود.

حجت الاسلام احمدی عامری تصریح کرد: این اجتماع بزرگ با حضور بیش از ۱۰ هزار نفر و با عنوان بیعت با ولایت برگزار خواهد شد.

وی از ملبس شدن ۳۰ نفر از طلبه های استان، توزیع بیش از ۲۰۰ هزار پرس غذا در میان مردم استان و بازسازی واقعه غدیر به عنوان بخش دیگری از برنامه های فرهنگی و دینی در روز عید غدیر نام برد.

رئیس ستاد دهه امامت و ولایت استان هرمزگان اظهار داشت : سخنرانان شاخص کشوری در این ایام در استان سخنرانی دارند و بیش از ۲۵۰ نفر مبلغ در مناطق مختلف در ایام عید غدیر اعزام می شوند.

۷۱۹۸/۶۰۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.