مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان روز شنبه اظهار داشت: خرداد امسال شاهد مشکلاتی در تأمین آب شرب شهر دلبران بودیم که به دلیل شکستگی‌های متعدد در خط انتقال آب از روستای خریله به این شهر رخ داد.

ادریس شریفی افزود: عمده دلایل این شکستگی‌ها، قطعی‌های مکرر برق و همچنین برداشت بی‌رویه آب توسط اهالی روستای خریله بود، چرا که این مصرف بی‌رویه آب سبب شد تا توان تأمین آب شهر دلبران( از خط انتقال خریله به دلبران) به ۲۳ لیتر در ثانیه کاهش یابد.

وی با بیان اینکه نیاز آبی شهر دلبران ۲۵ لیتر در ثانیه است، اضافه کرد: برای تأمین آب ۲ لیتر بر ثانیه مورد نیاز باقیمانده، کار آبرسانی سیار در فصل گرم انجام گرفت.

مدیر روابط عمومی شرکت آبفای شهری کردستان گفت: با توجه به اینکه که یکی از عوامل شکستگی خط انتقال ۱۳ کیلومتری از خریله به دلبران، برداشت آب خریله از روی این خط انتقال به صورت مستقیم بود، محل برداشت آب از روی این خط انتقال حذف و یک ایستگاه پمپاژ مستقل برای روستای خریله در نظر گرفته شد.

شریفی با اشاره به اینکه طی هماهنگی با شرکت توزیع نیروی برق مقرر شد قطعی برق در این منطقه به حداقل برسد، یادآور شد: بر روی خط انتقال آب از خریله به دلبران شیرآلاتی مناسب نصب و مجموع این عوامل سبب شد تا شکستگی خط انتقال به حداقل میزان خود برسد، ضمن آنکه همزمان آبرسانی سیار توسط ۲ دستگاه تانکر به طور مرتب به نقاط مشکل دار دلبران انجام می‌گرفت.

وی افزود: شرکت آبفا کردستان به دنبال راه اندازی تصفیه خانه آب شرب شهر دلبران با هدف رفع قطعی و کامل مشکل است که در همین راستا خط انتقال آب به تصفیه خانه و خط برگشت از تصفیه خانه به شبکه اجرا شده است.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان ضمن عذرخواهی مجدد از شهروندان دلبرانی اظهار امیدواری کرد با تلاش‌های انجام گرفته و راه اندازی تصفیه خانه آب شهر دلبران که دارای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی است، کار تأمین آب بلندمدت شهر دلبران به زودی از طریق این تصفیه خانه اجرایی شود.

علت کمبود آب چند روز اخیر در نقاط مرتفع شهر دلبران مصرف بالای شهروندان در ایام تعطیلات بوده است که به تدریج مشکل مرتفع خواهد شد.

 از جمعیت شهری یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری کردستان ۱۰۰ درصد آن در ۲۷ شهر استان تحت پوشش شرکت آبفا هستند و این شرکت دارای ۳۷۱ هزار فقره انشعاب آب، ۳۴۰ هزار انشعاب فاضلاب است.

۷۳۵۵ / ۳۰۳۴ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.