افشین مظاهری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح آبرسانی به ملکشاهی شامل، سه واحد ایستگاه پمپاژ، یک واحد تصفیه خانه آب،۳۰ کیلومتر خط انتقال برق فشار قوی ۲۰ کیلو ولت، ۹ هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب و ۲۴٫۵ کیلومتر خط انتقال آب فولادی به قطر ۵۰۰ میلی متر در حال اجرا است.

وی گفت: ایستگاه پمپاژ شماره 1 بطور کامل اجرا شده و ایستگاه های پمپاژ ۲ و ۳ و تصفیه خانه آب با پیشرفت جشمگیری در حال اجرا است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب ایلام یادآور شد: همچنین خط انتقال برق فشار قوی بطول ۳۰ کیلومتر بطور کامل اجرا شده است و از ۲۴ کیلومتر خط انتقال آب ۱۸ کیلومتر تکمیل و از ۹ هزار متر مکعب مخزن،  هفت هزار متر مکعب به اتمام رسیده است.

مظاهری اضافه کرد: با راه اندازی تصفیه خانه آب شهر ملکشاهی و ایستگاههای  پمپاژ بیش از ۱۵۵ لیتر در ثانیه آب سد ایلام تصفیه شده  و به  مخازن ذخیره بین راهی منتقل و از آنجا وارد مدار توزیع شهر ملکشاهی و روستا های اطراف خواهد شد.

وی تصریح کرد: طرح آبرسانی به شهر ملکشاهی و اجرای پروژه تصفیه خانه آب تحول بزرگی در تامین آب شهر ملکشاهی ایجاد می کند و با بهره برداری از این پروژه دیگر مشکلی در خصوص تامین آب این شهر  و روستا های اطراف  وجود نخواهد داشت.

مظاهری گفت: شرکت آبفای استان با توجه به شرایط ویژه شهر ملکشاهی علیرغم اینکه با تنگناهای مالی رو به رو است تلاش و جدیت دارد هر چه سریعتر ، طرح آبرسانی به شهر ملکشاهی از سد ایلام را به بهره برداری برساند.

شهرستان ملکشاهی با بیش از ۱۵ هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری ایلام واقع است.

3032/6034

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.