حمدالله عربلو یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در نشستی که شامگاه شنبه با حضور معاون طرح و توسعه شرکت آبفای روستایی استان فارس در بخشداری جره و بالاده کازرون برگزار شد، مقرر شد یکی از چاه های آب آشامیدنی حفر شده در سال 97، برق رسانی و تجهیز شود.
وی ادامه داد: تجهیزات مربوط به استحصال آب از این چاه پیش از این خریداری شده و پیمانکار برق رسانی آن مشخص شده است.
بخشدار جره و بالاده کازرون گفت: تقویت پمپ چاه های آب آشامیدنی در حال بهره برداری در منطقه از دیگر تصمیمات نشست شامگاه شنبه برای حل مشکل آب روستاهای این بخش بود.
وی افزود: همچنین مقرر شد چاه روستای باغدشت تا یک ماه آینده تجهیز شود و چاه سرمشهد که پیش از این حفاری شده است، تجهیزو خط انتقال آن تکمیل شود.
عربلو با اشاره به طرح مشکل قطعی آب از سوی مردم روستای ایلان گفت: بخشی از شبکه فرسوده آبرسانی منتهی به این روستا تعویض می شود تا از هدر رفت آب جلوگیری و مشکل قطعی آب حل شود.
پیش از این، معاون شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان کازرون به خبرنگار ایرنا گفته بود: کاهش آبدهی چاه تامین آب شرب در بخش جره و بالاده این شهرستان منجر به قطع آب برخی روستاهای این بخش شده است.
علی محمدی افزود: با توجه به کمبود منابع آبی، آب 28 روستای این بخش از سال های گذشته جیره بندی بود که هم اینک با کاهش آبدهی چاه، روستاهای انتهای مسیر شبکه آبرسانی از جمله روستای ایلان با مشکل کمبود آب مواجه هستند.
شهرستان کازرون در 120 کیلومتری غرب شیراز واقع است.
7372/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.