مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان روز دوشنبه در مراسم اختتامیه اولین نمایشگاه مشارکت های اجتماعی و تجلیل از فعالان مدنی و مدیران حامی توسعه اظهار داشت:  با بخشی از این اعتبار، ۱۱۸ مدرسه در نواحی حاشیه ای شهر سنندج هوشمند شد که توانست جهش مناسبی در توسعه آموزش ایجاد و از فاصله مدارس حاشیه ای با مرکز شهر کم کند.

فرانک قدسی به فعالیت ۵۷۴ سازمان مردم نهاد در استان اشاره کرد و افزود: ۲۳۷ سمن از این تعداد مجوز خود را از فرمانداری‌ها و استانداری و مابقی از دستگاه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیروی انتظامی، بهزیستی و ورزش و جوانان گرفته اند.

وی با بیان اینکه این سازمان ها کارهای بسیار خوبی انجام داده اند، یادآور شد: افزایش مشارکت و ایجاد پل ارتباطی بین مردم و مسئولین، اجرای برنامه های مردمی و تقویت بخش نظارت بر عملکرد سازمان ها از جمله مزایای فعالیت سمن ها در استان است.

قدسی به فعالیت ۹ دفتر تسهیلگری در ۱۴ محله حاشیه نشین سنندج نیز اشاره کرد و  گفت: این دفاتر در ۵ محور اصلی خدمات اجتماعی و فرهنگی به مردم ارائه می دهند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان به خریداری سه واحد در محلات نایسر، حسن آباد و کانی کوزله سنندج اشاره کرد و اظهار داشت: این واحدها به عنوان خانه محلات فعالیت و در اختیار مردم قرار می گیرد تا فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی خود را در این خانه ها به صورت خودجوش دنبال کنند.

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی در زمینه افزایش مشارکتهای مردمی در استان انجام گرفته ولی کافی نیست،  اضافه کرد: همه هم و غم ما افزایش مشارکت آگاهانه مردم در پیشبرد امور اجتماعی ست.

اولین نمایشگاه مشارکت های اجتماعی به مناسبت هفته مشارکت‌های اجتماعی از ۲۲ مرداد به مدت یک هفته در عمارت خسروآباد سنندج برپا شده بود.

این نمایشگاه برای معرفی توانمندی‌های زنان سرپرست خانوار مناطق منفصل شهری و برخی انجمن های حمایتی گشایش یافت تا جامعه هدف آن بتوانند گامی در مسیر خود اتکایی بر دارند.

۹۹۳۷/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.