به گزارش ایرنا، علی مکرمی روز شنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان تکاب افزود: دولت تسهیلات مناسبی برای اشتغال جوانان در قالب طرح های اشتغال فراگیر پیش بینی کرده است و ادارات و بانک های این شهرستان در پرداخت این تسهیلات باید جدی تر عمل کنند.
وی با اشاره به وضعیت بیکاری جوانان تحصیلکرده با مدارک دانشگاهی در تکاب بیان کرد: این شهرستان ظرفیت ها بالایی در بخش های مختلف برای سرمایه گذاری و ایجاد تولید و اشتغال دارد و پرداخت تسهیلات طرح اشتغال فراگیر به جوانان بیکار می تواند زمینه ساز رفع بیکاری در منطقه شود.
فرماندار تکاب با بیان اینکه ادارات و دستگاه های اجرایی باید زمینه ورود جوانان به عرصه تولید و سرمایه گذاری را فراهم کنند، ادامه داد: رونق و تقویت نشاط اجتماعی در این شهرستان از برنامه هایی است که باید مورد توجه اداراتی چون آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان قرار گیرد.
وی در زمینه ایجاد فضایی با نشاط در جامعه نیز بیان کرد: در یک سال گذشته برنامه ها و اقدامات خوبی برای تقویت نشاط اجتماعی در این شهرستان با همراهی ادارات و هنرمندان برگزار شد که نیاز است این روند ادامه یابد.
مکرمی همچنین از مسوولان ادارات و نهادهای فرهنگی ذیربط خواست برای کاهش آسیب های اجتماعی، آموزش و ارتباط تنگاتنگ با خانواده ها را جدی بگیرند.
در این جلسه روسای ادارات و دستگاه های اجرایی تکاب به تشریح اقدامات خود در زمینه ساماندهی امور جوانان در بخش های مختلف از جمله اشتغال، آموزش و ورزش پرداختند.
تکاب با 81 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است و نرخ بالای بیکاری از مهمترین مشکلات این شهرستان به شمار می رود.
7514/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.