دریادار پاسدار محمد جواد سبحانی‌فر شامگاه چهارشنبه در پنجمین محفل شعر آئینی با محوریت دفاع مقدس اظهار داشت:  مقام والای شهادت بر اساس روایات ائمه اطهار، جز با شهادت در راه خداوند قابل درک و فهم نیست ، انسان تا زمانی که لحظه شهادت را درک نکند نمی تواند به اوج آزادگی و ایثار دست یابد.

وی افرود: در هشت سال دفاع مقدس، نیروهای مخلص با دستان خالی و ایمانی راسخ و استوار، به مقاومت در برابر بیست هزار چریک سازمان یافته، آموزش دیده و تجهیز شده در کردستان پرداختند و امروز ثمره ایثار و از جان گذشتگی آنان، امنیت، آرامش و رفاه زندگی ما شده است.

مشاور فرمانده دانشگاه امام حسین (ع) یادآور شد: پیش‌مرگان کرد در دل تاریکی شب با توکل به خداوند متعال، مجاهدت های خاموش را رسم کردند و در مقابل دشمنی ایستادگی کردند که به ۱۶۰۹ کیلومتر از مرزهای کشور تجاوز کرده بود و هیچ مانعی را برای توقف حرکت نمی دید.

او تاکید کرد: عناصر ضد انقلاب به پشتوانه کشورهایی که حامی حقوق بشر و انسانیت هستند، چه جنایت ها بر سر مردم مظلوم روستاها و شهرهای کشور اسلامی ایران اعمال کردند و هیچ گاه در هیچ دادگاه حقوق بشر محاکمه نشدند.

دریادار پاسدار سبحانی فر اضافه کرد: اگر دشمن خود را نشناسیم، چگونه می توان با ابعاد شیطنت های او مبارزه کرد و در مقابله فتنه های آن مقاومت کرد و از ارزش های دینی و ملی پاسداری کرد.

وی با اشاره به اینکه کسی می تواند پرچم جهاد و مقاومت در برابر دشمنان اسلام را به دست گیرد که دشمن را به خوبی شناسایی کرده باشد گفت: در هشت سال دفاع مقدس، در جنگ شهری، ۱۰ ها شهید تقدیم انقلاب اسلامی شد تا یک گلوله به سمت خانه و کاشانه مردم بی گناه شلیک نگردد و با همین مجاهدت ها بود که دشمن عقب نشینی کرد.

او افزود: کشور جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورهای همسایه حدود هشت هزار کیلومتر مرز دارد و  امنیت و آرامش امروز ما در خانه، به سادگی به دست نیامده است و سرزمین مجاهدت های خاموش، کردستان، پرچم دار پیش مرگان کٌرد است.

مشاور فرمانده دانشگاه امام حسین علیه السلام  ادامه داد: نیروی چریک مثل بخار است، یک کشته از چریک برابر با ده ها نیروی رزمی و نظامی است که در هشت سال دفاع مقدس، نیروهای بسیجی و مخلص انقلاب اسلامی ایران، روز و شب این نیروهای ورزیده و جنگی را سیاه کرده بودند.

وی با اشاره به ایثار و مقاومت نیروهای انقلاب اسلامی در جبهه های حق علیه باطل گفت: مقاومت نیروهای ما، حضور در جنگ تن به تن نبود، جنگ، جنگ تن در برابر تانک و ارتش زرهی بود، در هشت سال دفاع مقدس با جان و دل در مقابل غول های آهنین ایستادگی کردیم و پیروزمندانه آن جنگ نابرابر را پایان دادیم.

دریادار پاسدار سبحانی فر اظهار داشت: مشغله های زندگی امروز ما را از پاسداری  و مراقبت از ارزش های اسلامی غافل کرده است، جا ماندن از غافله عشق که در راه خدا جهاد در کردند و به شهادت رسیدند، برای جا ماندگان سخت و گران است.

در ادامه این محفل، شاعران کشوری، احمد علوی، قاسم صرافان، فاطمه افشاریان و سمانه خلف زاده اشعار حماسی و انقلابی خود را سروده و سپس مداحان اهل بیت به روضه خوانی پرداختند و در پایان حاضرین در مزار شهدای شهرستان حضور یافتند.

شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار با بیش از ۴۵۰ شهید انقلاب اسلامی در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

۹۹۴۳ / ۳۰۳۴ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.