مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون در ۳۱ نقطه روستایی استان خدمات و زیر ساخت های مخابراتی توسعه و افزایش یافته است.

آزاد حکمت، در گفت و گو با ایسنا منطقه کردستان، اظهار کرد: پروژه‌ها و اقدامات اجرا شده شامل توسعه، نصب و راه اندازی یک هزار و 568 پورت ADSL ، افزایش پهنای باند مراکز روستایی، برگردان لینک‌های E1  ب ر بستر فیبر نوری در 31 نقطه روستایی استان می‌باشد.

وی به نقش توسعه زیرساخت ها و افزایش کیفیت خدمات مخابراتی به عنوان یکی از عوامل موثر در بالابردن سطح دانش، آگاهی و ارتقای زندگی در روستاها اشاره کرد و افزود: ارائه یکسان محصولات مخابراتی اقدامی دیگر جهت جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها است که رونق کسب و کار در روستاها، تولیدات کشاورزی و ... را به دنبال دارد .

حکمت با تشریح انجام عملیات‌های فنی برای افزایش پورت‌های جدید   ADSL بیان کرد: این اقدامات در 6 نقطه شهرستان مریوان، 10 نقطه در شهرستان سقز،4 نقطه در شهرستان بانه، 2 نقطه در شهرستان سروآباد، 3 نقطه در بیجار و 3 نقطه در دیواندره در سال جاری صورت گرفته است .

وی اعلام کرد: با برگردان و افزایش پهنای باند مراکزروستایی با تبدیل لینکهای E1 به بستر اترنت در 15 مرکز، پهنای باند این مراکز 3 تا 5 برابر وضعیت قبلی افزایش یافته است .

مدیر مخابرات منطقه کردستان همچنین به افزایش و توسعه ظرفیت پهنای اینترنت در 21 مرکزدیگر در سطح استان اشاره کرد و گفت: با اضافه کردن لینکهای E1 ، این ظرفیت 2 تا 3 برابر وضعیت قبل ارتقاء یافته است.

وی برگردان لینکهای E1 در مرکز HOST روستایی شهرستان قروه بر بستر فیبر نوری را از دیگر اقدامات انجام شده دانست و یادآور شد: این برگردان وضعیت نگهداری و افزایش ظرفیت لینک های ارتباطی را بالا برده بطوریکه زمان رفع مشکل و قطعی احتمالی نسبت به گذشته به طور قابل ملاحظه‌ایی کاهش یافته و منجر به افزایش سرعت دسترسی شده است.

حکمت اعلام کرد: توسعه و افزایش ظرفیت پهنای باند در شهرستانهای بانه و مریوان نیز از دیگر برنامه ها است که ظرفیت این مراکز را نسبت به  گذشته تا 5 برابر افزایش می دهد.

وی از افزایش 2 برابری ترافیک مصرفی استان نسبت به سال قبل خبرداد و گفت: در حال حاضر طی یک شبانه روز، ترافیک مصرفی استان حدود TB50 ( ترابایت) است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان در پایان یادآور شد: جهت بهبود و ارتقاء سطح کمی و کیفی خدمات مخابراتی در حوزه های سیار، دیتا و تلفن ثابت برای روستاهای استان پروژه ها و عملیات های  مختلفی کارشناسی و برنامه‌ریزی شده است که امیدوارم همچون گذشته با تلاش و همراهی همکاران و سایر ادارات و نهادهای خدمات رسان بتوانیم در راستای حذف و کاهش نقاط محروم روستایی گام های مثمرثمری برداریم .

گفتنی است؛ در حال حاضر بیش از 18 هزار مشترک در 478 روستای استان کردستان از خدمات ADSL   مخابرات استفاده می‌کنند.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.