آزاد حکمت روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در ابتدای دولت تدبیر و امید (سال 92) 706 روستای کردستان تحت پوشش خدمات همراه اول بودند.
وی با اشاره به اینکه تا پایان سال 92، فقط 84 کافو نوری تلفن ثابت داشتیم که هم اکنون به 210 مورد افزایش یافته است، افزود: تعداد پورت های ADSL منصوبه در سال 92، 52 هزار مورد بود و در حال حاضر به 159 هزار پورت رسیده است.
مدیر مخابرات منطقه کردستان یادآور شد: در سال 94 تقریبا همزمان با کشور آخرین نسل ارتباطی موبایل با چهار سایت 4G در سنندج شروع شد و اکنون با 353 سایت تمام شهرستان های استان از آخرین نسل های جدیدترین تکنولوژی موبایل برخوردارند که شامل تعدادی از روستاها نیز می شود.
حکمت بر وارد کردن آخرین تکنولوژی های روز دنیا در حوزه ارتباطی به استان تاکید کرد و گفت: در حوزه تلفن ثابت کارهای بزرگی صورت گرفته که البته با توجه به زیرساخت ها و استقبال مردم تعداد خط تلفن های نصب شده متفاوت بوده است.
وی اضافه کرد: تاکنون چهار هزار و 600 کیلومتر شبکه فیبر نوری در سطح استان اجرا شده که زیرساخت بسیار ارزشمندی است که بدنبال توسعه آن در شهرها و حتی روستاها هستیم.
به گزارش ایرنا، استان کردستان با یک میلیون و 603 هزار نفر جمعیت، دارای 10شهرستان، 30 شهر، 31 بخش، 86 دهستان و یک هزار و 676 روستای دارای سکنه است.
در حال حاضر بیش از 582 هزار مشترک تلفن ثابت تحت پوشش خدمات شرکت مخابرات کردستان هستند.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.