حکمت آزاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حدود 700 مشترک فیبر نوری خانگی در استان داریم و برای بیش از 30 هزار مشترک نیز بستر سازی شده است.
وی از اجرای 12 کیلومتر شبکه فیبر نوری در مسیر روستای هزارکانیان از توابع دیواندره در یک ماه گذشته خبر داد و افزود: پروژه فیبر نوری روستای آساوله و مسکن مهر دگایران سنندج نیز تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.
مدیر مخابرات منطقه کردستان یادآور شد: در سرویس FTTH /B (فیبرنوری تا ساختمان/خانه) که یکی از پیشرفته ‌ترین تکنولوژی های ارتباطی دنیا محسوب می‌شود به جای کابل مسی از فیبر نوری برای انتقال اطلاعات تا ساختمان و یا موقعیت مشتری استفاده می شود.
حکمت اضافه کرد: تلاش ما این است که تکنولوژی های روز دنیا را در بستر فیبر نوری ایجاد و سرویس مورد نیاز مشترکان را فراهم کنیم.
به گزارش ایرنا، استان کردستان با یک میلیون و 603 هزار نفر جمعیت، دارای 10شهرستان، 30 شهر، 31 بخش، 86 دهستان و یک هزار و 676 روستای دارای سکنه است.
در حال حاضر حدود 580 هزار مشترک تلفن ثابت تحت پوشش خدمات شرکت مخابرات کردستان بوده و 97 درصد جمعیت این استان از خدمات همراه اول بهره مند هستند.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.