آزاد حکمت روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به موقعیت شهر بانه به لحاظ ترافیک استفاده از سیستم های توجه ویژه به تامین زیر ساخت های مخابرات در این شهر می شود در سه سال اخیر در حوزه موبایل 70 سایت تکنولوژی در بانه راه اندازی شده است.
وی اضافه کرد: سایت های تکنولوژی شامل نسل دوم، نسل سوم و نسل چهارم است و در اواخر سال گذشته 22 سایت تکنولوژی نسل سه و چهار نوسازی و راه اندازی شده است.
حکمت با اشاره اعتبارات راه اندازی سایت های تکنولوژی موبایل و اظهار کرد: در سه سال اخیر 147 میلیارد ریال در زمینه تجهیز حوزه موبایل هزینه شده است.
وی گفت: توسعه و تجهیز در حوزه موبایل با راه اندازی سایت های جدید، ارتقاء سیستم نوسازی و توسعه انجام شده هم اکنون تکنولوژی نسل چهارم حوزه موبایل که در بانه فعال است که از پیشرفته ترین تکنولوژی روز دنیا به شمار می رود.
وی تصریح کرد: هم اکنون تکنولوژی نسل چهارم بالاترین تکنولوژی سطح دنیا است و تاکنون تکنولوژی پیشرفته تری وارد بازار نشده که با اعتبار زیاد در بانه راه اندازی شده است.
به گفته مدیر کل مخابرات کردستان، امسال در حوزه های موبایل، اینترنت، انتقال، فیبر نوری و کابل هوایی با توجه به موقعیت خاص شهر بانه مرزی بودن و موقعیت تجاری که دارد اقدامات بسیاری خوبی انجام شده و همچنین برنامه های دیگری در دست اقدام است.
حکمت با اشاره نقش مردم در حل مشکلات موجود افزود: در بسیاری از محل های مشکلات با همکاری مردم حل می شود و از مردم و دستگاه های متولی در خواست می کنیم که فضا و امکانات را در اختیار مخابرات قرار دهند.
وی تصریح کرد: با توجه به تغییرات در بافت شهری به فواصل زمانی کوتاه در وضعیت ساخت و ساز و تراکم جمعیت در شهر بانه همکاران درایف تست انجام می دهند که بر اساس این کار نقاط مشکل دار شناسایی و بر این مبنای توسعه انجام شود.
وی اظهار کرد: در بعضی از نقاط که ما می خواهیم توسعه انجام دهیم با مخالفت و معارضین محلی مواجه می شویم و یا بعضی از سازمان های برای در اختیار گذاشتن امکانات به صورت اجاره ای با ما مخالفت می کنند.
حکمت ادامه داد: نصب دکل های مخابراتی هیچگونه ضرری برای انسان ندارد و مردم برای نصب و راه اندازی دکل ها در نقاط مشکل دار با ما همکاری کنند تا ما بتوانیم توسعه را در سطح گسترده تر انجام دهیم و هر روز شاهد پیشرفت تکنولوژی مخابراتی در بانه باشیم.
بانه در 242 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7469/ 3020
**خبرنگار: زینب طلایی/ **انتشار دهنده: عبدالله رحمانی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNSANANDAJ
https://telegram.me/joinchat.DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.