حسین تاریخی روز دوشنبه در آیین تکریم و معارفه مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان کردستان اظهار داشت: یکی از اتفاقات اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان به مجموعه دست اندرکاران کشور در طول این سال ها اثبات فرصت بروز استعدادهای دانش آموزان برای انجام کارهای بزرگ است.

وی افزود: در این انجمن ها به همگان اثبات شد که دانش آموزان توان و ظرفیت قبول مسئولیت های بزرگ  را دارند و تجربه انقلاب نیز در زمان سال های اولیه پیروزی و سال های جنگ این را به خوبی نشان داد.

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی کشور گفت: در عصر حاضر نیز که با جنگ عظیم اقتصادی روبرو هستیم نقش دانش آموزان و جوانان و نوجوانان بسیار پررنگ است و بی شک ما توان و انرژی این نسل اعتقاد و امید داریم.

وی با اشاره به تاثیرگذاری و توان راهبردی گروه همسالان در هدایت دانش آموزان تاکید کرد: دانش آموزان توان هدایت همکلاس های خود را در مدرسه دارند لذا باید این فرصت به آنها داده شود تا بتوانند نقش آفرینی کنند.

تاریخی اظهار داشت: در مجموعه اسناد بالادستی کشور بخصوص سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز به این مسأله تاکید شده که فرصت بروز و ظهور استعداد را به دانش آموزان بخصوص در مدارس بدهیم.

وی با بیان اینکه اسلام، محور و مبنای کار انجمن های مدارس است، گفت: مطالبه رهبر کبیر انقلاب نیز از مجموعه انجمن های اسلامی دانش آموزان همین مساله بوده و در این زمینه تلاش های زیادی  انجام شده است.

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی کشور با بیان اینکه اتحادیه انجمن های دانش آموزی کردستان در حال حاضر به عنوان یک مجموعه فرهنگی در استان شناخته می شود، گفت: هر چند این اتحادیه در استان در بخش هایی با عقب ماندگی هایی روبرو است و ظرفیت های استان به کشور عرضه نشده که تلاش می شود زمینه برای این مهم فراهم شود.

پاسداری از ارزش های انقلاب رسالت انجمن های دانش آموزی

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز در این آیین گفت: انجمن های اسلامی دانش آموزی یک جریان اصیل انقلابی است که یکی از وظایف و رسالت های آن پاسداری از ارزش های انقلاب و انتقال دستاوردهای آن به دانش آموزان و دانشجویان است.

رشید قربانی با بیان اینکه اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی یکی از سازمان های کمک حال نظام تعلیم و تربیت است، افزود: در حدود ۲دهه گذشته ساختار تشکیلاتی برای این انجمن ها با عنوان اتحادیه های انجمن ها تعریف شد که در قالب آن فعالیت های خوبی انجام شده است.

وی یادآور شد: امروز جامعه ما بخصوص جوانان و نوجوانان با تهدیدات مختلف اجتماعی مواجه هستند لذا هر فاکتوری که زمینه توان عقلانی و رشد و بالندگی دانش‌آموزان را فراهم کند، باید مورد توجه و حمایت قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان اتحادیه انجمن های دانش آموزی یکی از نهادهای کمک حال آموزش و پرورش در عرصه تعلیم و تربیت است گفت: آموزش و پرورش یابد به نوعی بستر لازم را برای ارتقای بخش هایی که به ارتقای نظام تعلیم و تربیت کمک می کنند فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه نظام تعلیم و تربیت با چالش هایی از لحاظ آموزشی و تربیتی مواجه است، افزوددر حوزه آموزشی، فارغ التحصیلان ما در مدارس و دانشگاه‌ها بصورت عملیاتی تربیت نشده اند ودر واقع بیشتر فارغ التحصیلان کارآمدی لازم را ندارند.

قربانی یادآور شد: بی شک نظام آموزشی ما  در طول ۴۰ سال گذشته موفقیت ها و دستاوردهای زیادی نیز داشته که نباید از آن چشم پوشی کرد ودر حال حاضر بخش زیادی از موفقیت های کشور ما در حوزه های مختلف به توانمندی های نظام آموزشی برمی گردد.

در ادامه این آیین از خدمات محسن احمدیان تقدیر و سید علیرضا عزیزی به عنوان مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان کردستان منصوب شد.

وی اضافه کرد:  در حوزه تربیتی نیز با چالش هایی روبرو بوده و بصورت ۱۰۰ درصدی موفق نبوده ایم اما بازهم  با موفقیت های زیادی روبرو بوده ایم که نباید آن را نادیده گرفت.
 

اجرای طرح بومی ویژه دانش‌آموزان اهل سنت

مسئول جدید اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان کردستان نیز به برنامه های خود اشاره کرد و گفت: طرح بومی ویژه دانش‌آموزان اهل سنت کردستان با عنوان "طرح جاوید الااثر کاک احمد متوسلیان" با درنظر گرفتن شرایط استان تدوین شده است.

سید علیرضا عزیزی افزود: این طرح براساس سند گام دوم انقلاب تدوین شده است و همزمان با ۱۳ آبان سالروز چهلمین سالگرد اتحادیه انجمن‌های اسلامی رونمایی می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح در هفت حوزه به تصویب رسیده است، اظهار داشت: این هفت حوزه که مورد تاکید مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی قرار گرفته شامل پویایی و نشاط،  سبک زندگی، کارآفرینی، نسل چهارم، هنر، رسانه، معنویت و اخلاق است.

در ادامه این آیین از خدمات محسن احمدیان قثدردانی و سید علیرضا عزیزی به عنوان مسئول اتحادیه دانجمن های اسلامی دانش آموزان استان کردستان معرفی شد.

۷۳۴۸ / ۳۰۳۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.