به گزارش خبرنگار ایرنا، رشید قربانی روز پنجشنبه در آیین تجلیل از نفرات برتر لیگ علمی پایا به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی اظهار داشت: استان کردستان از رتبه 10 علمی برخوردار است اما به دلیل بومی گزینی در پذیرش دانشگاه ها در رده های 26 و 27 قرار می گیرد.
وی با اشاره به اینکه یکی از نمایندگان مردم استان در مجلس این موضوع را در صحن مجلس مطرح می کند، افزود: از این نماینده خواستیم به جای مطرح کردن در صحن مجلس همچون برخی موضوعات دیگر به جمع آوری امضا برای حذف بومی گزینی اقدام کند.
قربانی یادآور شد: بخشی از اقتدار و موفقیت آینده کشور در گرو موفقیت مردم، کسب قدرت علمی، موشکی و نظامی است که نتیجه تلاش و کوشش همین جوانان مرز و بوم است.
وی اضافه کرد: اگر بخواهیم قدرت برتر منطقه باشیم باید به لحاظ علمی قدرت قابل توجه داشته باشیم و قدرت علمی خود را ارتقا دهیم.
قربانی با اشاره به اینکه دشمن می خواهد ناکارآمدی سیستم را نشان دهد و باعث ناامیدی و یاس مردم شود، گفت: دشمن به دنبال این است که به اشکال مختلف کشور را مورد تهدید قرار دهد بنابراین باید تحلیل و درک درستی از مسائل داشته باشیم.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان تاکید کرد: حفظ اقتدار و بصیرت بالا از فاکتورها و مولفه هایی است که کشورمان در زمینه های مختلف حفظ می کند و باید دانش آموزان در این زمینه ارتقا یابند.
وی اظهار داشت: از ضعف های نظام آموزشی تکیه بر آموزش تئوریک است و دانشگاه ها و آموزشگاه ها آموزش تئوریک را در پیش گرفته اند.
معاون هماهنگ کننده فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان هم در این آیین گفت: مردم در سال 57 استبداد داخلی را سرنگون کردند و در تسخیر لانه جاسوسی استعمار را به چالش کشیدند.
سرهنگ جمشید آزادی پور تاکید کرد: توجه به دین، وظیفه دانش آموزان و دانشجویان ما را خطیرتر کرده است.
وی با تاکید بر رشد حوزه های علمی و آموزشی کشور افزود: آمریکا به دلیل پیشرفت علمی که به آن دست یافته و سوء استفاده از این توانایی به دیگر کشورها فشار می آورد.
سرهنگ آزادی پور یادآور شد: یکی از راه های مقابله با فشارهای آمریکا تلاش دانش آموزان و دانشجویان برای رشد و ارتقای علمی کشور است.
وی اضافه کرد: در کنار این ارتقای علمی نیاز به پرورش و رعایت اخلاق است که در کنار علم 2 بال را ایجاد می کند که انسان را به سعادت می رساند.
6108/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.