سردار احمد حق طلب روز یکشنبه در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی افزود: از این تعداد ۱۶ کنگره به صورت استانی و ملی و در بین اقشار مختلف از جمله هنرمندان، ورزشکاران، دانشجویان و کارگران برگزار شده است.
وی اضافه کرد: پس از برگزاری سالها کنگره های مختلف در کشور توقع این است که کنگره ملی بزرگداشت ۱۲ هزار شهید آذربایجان غربی با توجه به سطوح مدیریتی موجود و سابقه بسیار خوبی که مردم این خطه در ایام دفاع مقدس داشته و آمار بالای شهدای تقدیمی، در بالاترین سطح برگزار شود.
وی اظهار کرد: شهدا در جریان دفاع مقدس، انقلاب اسلامی را در برابر هجمه گسترده دشمنان بیمه کردند و امروز نوبت آحاد ملت است تا دین خود را نسبت به این شهدا ادا کنند.
وی با بیان اینکه شهدا به عنوان یک الگوی بی بدیل در جامعه شناخته می شوند، اضافه کرد: پیروزی در دفاع مقدس با به کارگیری سلاح های پیشرفته و تجهیزات نظامی مدرن به نتیجه نرسید بلکه با فرهنگ معنویت و تفکر ناب اسلامی به ثمر نشست.
رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه و بسیج با قدردانی از تلاش های آموزش و پرورش آذربایجان غربی در همکاری با کنگره 12 هزار شهید آذربایجان غربی بیان کرد: انتقال فرهنگ دفاع مقدس در بین دانش آموزان علاوه بر ارتقای روحیه ایثارگری، در تمامی ابعاد شخصیتی و زندگی اجتماعی آنها نقش اثرگذاری ایفا می کند.
مدیرکل آموزش وپرورش آذربایجان غربی نیز در این دیدار اظهار کرد: امروز تعامل آموزش و پرورش و سپاه شهدای استان بسیار سازنده و مداوم است و در این حوزه، ترغیب دانش آموزان به تحقیق در خصوص زندگی نامه و خاطرات شهدا در دستور کار قرار دارد.
فریدون سید مصطفوی بیان کرد: استان آذربایجان غربی 777 شهید دانش آموز و 143 شهید معلم تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و آموزش و پرورش استان از هیچ تلاشی برای تبیین راه شهدا برای نسل آینده دریغ نمی کند.
وی اضافه کرد: برگزاری باشکوه اردوهای راهیان نور شمال غرب کشور نمونه ای از تعامل سازنده بین آموزش و پرورش و سپاه است.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی 12 هزار شهید در دوران دفاع مقدس و عمر نظام جمهوری اسلامی تقدیم انقلاب کرده است.
این استان به زودی در آبانماه میزبان برگزاری کنگره 12 هزار شهید استان خواهد بود.
7125/2093 **خبرنگار : طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.