دانشیار پژوهشگاه علوم انسانی با اشاره به اینکه یکی از ویژگی های مسائل اجتماعی توهم کنترل‌پذیر بودنشان است گفت: در بسیاری از موارد عللی مسائل اجتماعی را شکل می‌دهند که در ادامه ممکن است دیگر با تغییر علل اولیه قابل کنترل نباشند زیرا اکنون دلایل دیگری موثر واقع می شوند.

به گزارش ایسنا، منطقه کردستان، نعمت‌الله فاضلی صبح امروز پنجشنبه (۲۰ تیرماه) در دوره آموزشی آسیب شناسی مسائل فرهنگی با اشاره به تفاوت آسیب فرهنگی و آسیب اجتماعی اظهار کرد: وقتی از مسائلی همچون فقر، بیکاری، خشونت و طلاق حرف می زنیم ویژگی های عینی و ملموس بودن، کمیت پذیری و قابل سنجش هستند که از ویژگی های مسائل اجتماعی هستند.

وی افزود: در ۷۰ سال گذشته و با ظهور مدیریت نوین، بیشتر به سراغ مسائلی می رویم که عینی و کمیت پذیر هستند.

این دانشیار پژوهشگاه علوم انسانی تصریح کرد: یکی دیگر از ویژگی های مسائل اجتماعی توهم کنترل‌پذیر بودنشان است که در بسیاری از  سطوح جامعه در مورد آن بحث می شود.

وی با بیان اینکه توهم حل مسائل اجتماعی بیشتر در برنامه‌ریزان بروز می کند عنوان کرد: برنامه‌ریزان که درصدد حل مسائل برمی‌آیند به دنبال علت اصلی آسیب اجتماعی هستند.

فاضلی ادامه داد: در بسیاری از موارد عللی مسائل اجتماعی را شکل می‌دهند که در ادامه ممکن است دیگر با تغییر علل اولیه قابل کنترل نباشند زیرا اکنون دلایل دیگری موثر واقع می شوند.

وی با اشاره به اینکه مسائل اجتماعی از شدت بالا و پیامد بسیاری برخوردارند خاطرنشان کرد: آدم‌ها از خبرهای منفی به عنوان یک هیجان استفاده می کنند و رسانه‌ها نیز با استفاده از این مسئله، اخبار منفی ییشتری را منعکس می کنند.

این دانشیار پژوهشگاه علوم انسانی گفت: کلیشه‌های موجود اطرافمان به ما آموخته‌اند همیشه به دنبال بحث‌های ترسناک و ناخوشایند و غیره باشیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه مسائل اجتماعی یک چشم‌انداز هستند یادآور شد: مسائل اجتماعی یک چشم انداز را تشکی می دهند که هیچکدام از این طرز نگاه ها نه تنها و نه بهترین چشم انداز هستند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.