محمد حسین پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان اعتبار برای 17 نفر از متقاضیان در راستای ترویج و حمایت از پرورش دهندگان ماهی و تثبیت شغل های موجود پرداخت شد.
وی با اشاره به اینکه این تسهیلات توسط بانک های کشاورزی و پست بانک پرداخت شده است، افزود: نرخ سود این تسهیلات بین چهار تا 6 درصد بود و در سال گذشته با بهره برداری از مزارع پرورش ماهی در شهرستان های بانه، دیواندره و کامیاران برای 25 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد شد.
حسین پور با اشاره به اینکه در سال گذشته 9 هزار و 700 تُن انواع ماهیان سردابی، گرمابی و بومی در استان تولید شد، گفت: براساس برنامه ریزی ها امسال تولید ماهی 310 تُن بیشتر می شود.
مدیر امور شیلات جهاد کشاورزی کردستان اضافه کرد: در سال جاری با توجه به پتانسیل بالای این استان در حوزه شیلات و آبزیان پیگیر اخذ تخصیص برای ایجاد مزارع بزرگ توسط متقاضیان و سرمایه گذاران بخش خصوصی در پایاب سدها هستند.
به گزارش ایرنا، کردستان در مجموع دارای 34 طرح سد مخزنی شامل 9 طرح در حال بهره برداری، 11 طرح اجرایی و 14 طرح مطالعاتی، 17 رودخانه دائمی و 24 رودخانه فصلی با حجم منابع آب سطحی 4.3 میلیارد مترمکعب (6.6 درصد روان آب های کشور) و دارای سه حوضه آبریز درجه یک کشور است.
این استان به لحاظ منابع آبی یکی از استان های مهم در شمال غرب کشور و از نظر تولید ماهی در این منابع آبی با تولید سالیانه پنج هزار و 300 تُن در بین استان های غیر ساحلی کشور دارای رتبه سوم و در تولید ماهی پرورشی با تولید سالیانه سه هزار و 600 تُن در جایگاه نهم کشور قرار دارد.
دریاچه سدهای شهید کاظمی سقز، وحدت سنندج، زیویه و گاوشان کامیاران و گلبلاخ بیجار و همچنین دریاچه زریبار مریوان از جمله منابع آبی کردستان است.
7349/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.