گزارش خبرنگار ایرنا از روابط عمومی فرمانداری آستارا حاکی است، کامبیز لقمانی مقدم روز پنجشنبه با تعدادی از مدیران دستگاه های اجرایی در بازدید از آب بندان ها و تالاب های آستارا گفت: لایروبی و ساماندهی تالاب ها و آب بندان ها با سرمایه گذاری بخش خصوصی جهت افزایش آب کشاورزی، رونق گردشگری، آبزی پروری و اجرای برنامه های ورزشی پیگیری می شود.
وی افزود: سرمایه گذاران، طبق شیوه نامه استاندار گیلان در رابطه با ساماندهی تالاب ها و آب بندان ها حمایت می شوند و برای اخذ راهنمایی و حمایت لازم در خصوص نوع طرح های خود، به اداره های آب، میراث فرهنگی و ورزش و جوانان آستارا مراجعه کنند.
لقمانی مقدم ادامه داد: از 11 پهنه آب بندان با 200 هکتار مساحت برای آبیاری 750 هکتار اراضی کشاورزی، پرورش ماهی و مقاصد گردشگری آستارا استفاده می شود و لایروبی رودخانه ها و آب بندان ها ضروری است.
وی گفت: ظرفیت آب کشاورزی آستارا 15میلیون متر مکعب است و باید به تجهیز چاه های عمیق اقدام و از روش های نوین برای استفاده از آب کشاورزی استفاده کنیم.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت، هفت هزار و 500 هکتار اراضی کشاورزی و هفت رشته رودخانه در غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان قرار دارد.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.