محبعلی حیدری صادق روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد بچه ماهی در 54 باب استخر بتنی و خاکی شهرستان هیرمند رها سازی شده است.
وی افزود: بیشتر بچه ماهی های رها سازی شده از نوع کپور و آمور(شیرماهی ) هستند.
وی تصریح کرد: همچنین 64 هزار قطعه لارو ماهی(آمور) به منظور وزن رسانی با هدف تغییر رویکرد و فعال کردن بخش خصوصی در تامین بچه ماهی میان پرورش دهندگان هیرمند توزیع شد.
رئیس اداره شیلات هیرمند گفت: آبزی پروران می توانند با استفاده از روشهای موثر نظیر مکانیزاسیون استخرهای پرورش ماهی سود اقتصادی مناسبی به چرخه کشاورزی خود وارد کنند.
حیدری صادق بیان کرد: هر استخر پرورش ماهی در شهرستان هیرمند باعث اشتغالزایی 2 نفر شده است.
وی با اشاره به تعداد استخرهای موجود در هیرمند افزود: 184 استخر بتنی، 185 استخر خاکی و 14 استخر هشت ضلعی در این شهرستان وجود دارد که از این تعداد 273 استخر فعال است.
وی خاطر نشان کرد: تامین مصالح ساخت استخرهای بتنی، تحویل هواده، تامین بچه ماهی و معرفی به بانک های عامل برای دریافت تسهیلات مکانیزاسیون استخر از جمله حمایت های اداره شیلات شهرستان هیرمند از استخرداران پرورش ماهی است.
وی گفت: شهرستان هیرمند دارای 12 روستای صیادی و هزار و 388 صیاد است که 500 نفر از آنان دارای کارت صیادی هستند و 235 نفر نیز زیر پوشش بیمه صیادی قرار گرفته اند.
وی اظهار داشت: 800 فروند شناور موتوری و 650 فروند شناور پارویی در شهرستان هیرمند وجود دارد که از این تعداد 91 فروند دارای مجوز تردد هستند.
به گزارش ایرنا منطقه سیستان با پنج شهرستان زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان و همسایگی کشور افغانستان واقع شده است.
شهرستان هیرمند واقع در 240 کیلومتری شمال زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان و هم مرز با کشور افغانستان است.
3213**6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.