نادر میرشکار روز چهارشنبه در حاشیه بازدید والی قندهار افغانستان و استاندار سیستان و بلوچستان از کارخانه های آرد زاهدان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تجار کشور افغانستان می توانند گندم تولیدی خود را وارد این استان کرده و با انتقال به کارخانه های آرد، آرد مورد نیاز خود را تولید و تامین کنند.
وی افزود: همچنین با توجه به اینکه قندهار قطب اقتصادی کشور افغانستان محسوب می شود تجار و بازرگانان ایرانی با توجه به نیاز این کشور تمایل زیادی به راه اندازی کارخانه آرد با مشارکت تجار این کشور در این شهر دارند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان تاکید کرد: با توجه به شرایط همجواری با کشورهای افغانستان و پاکستان می توان از ظرفیت تولید کارخانه های آرد استان برای رونق بخشیدن به بخش صادرات قانونی استفاده کرد.
میرشکار افزود: این استان در بخش صنعت آرد از ظرفیت و توانمندی بالایی برخوردار است به طوری که بخش خصوصی توانسته با توان مضاعف در زمینه ایجاد کارخانه و سیلوهای ذخیره مدرن گام بردارد.
به گزارش ایرنا، والی قندهار افغانستان و هیات همراه از روز یکشنبه سفری چند روزه را به سیستان و بلوچستان آغاز کردند.
سیستان و بلوچستان سرزمین گنج های پنهان به دلیل موقعیت ویژه و استثنایی از منظر ژئوپلیتیکی، ژئواستراتژیکی و ژئواکونومیکی دارای اهمیت فراوانی است به طوری که شرایط ممتاز را برای تصدی نقش بازرگانی ملی و ترانزیت خارجی میان اروپا و آسیای مرکزی با آبهای شرقی و جنوبی و شاخ آفریقا داراست.
وجود بیش از 1100 کیلومتر مرز خاکی با افغانستان و پاکستان و 310 کیلومتر مرز دریایی در سواحل دریای عمان این استان را در موقعیت بسیار حساس و مهمی قرار داده است.
7316**6081 خبرنگار: عصمت جهانی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.