محبعلی حیدری صادق روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به مساعد بودن شرایط اقلیمی منطقه سیستان برای پرورش ماهی قزل آلا در نیمه دوم سال این تعداد بچه ماهی قزل آلا در استخرهای هیرمند رها سازی شده و پیش بینی می شود در پایان دوره پرورش 13 تا 14 تن ماهی قزل آلا برداشت شود.
وی تصریح کرد: تمام بچه ماهی های قزل آلا توزیعی در استخرهای پرورش از پایگاه های مدار بسته شهرستان خاش تامین شده است.
وی بیان کرد: وزن اولیه بچه ماهی قزل آلا رها شده در استخرها 20 گرم بوده که در پایان دوره پرورش به وزن 250 تا 300 گرم می رسند.
وی ادامه داد: این نوع ماهی در بازار منطقه سیستان با قیمت کیلویی 140 تا 150 هزار ریال به فروش می رسد.
رئیس اداره شیلات هیرمند گفت: آبزی پروران می توانند با استفاده از روشهای موثر نظیر مکانیزاسیون استخرهای پرورش ماهی سود اقتصادی مناسبی به چرخه کشاورزی خود وارد کنند.
حیدری بیان کرد: هر استخر پرورش ماهی قزل آلا در شهرستان هیرمند باعث اشتغالزایی 2 نفر شده است.
وی با اشاره به تعداد استخرهای موجود در هیرمند افزود: 184 استخر بتنی، 185 استخر خاکی و 14 استخر هشت ضلعی در شهرستان هیرمند وجود دارد که از این تعداد 273 استخر فعال است.
وی خاطر نشان کرد: تامین مصالح ساخت استخرهای بتنی، تحویل هواده، تامین بچه ماهی و معرفی به بانک های عامل برای دریافت تسهیلات مکانیزاسیون استخر از جمله حمایت های اداره شیلات شهرستان هیرمند از استخرداران پرورش ماهی است.
رئیس اداره شیلات هیرمند گفت: این شهرستان دارای 12 روستای صیادی و هزار و 388 صیاد است که 500 نفر از آنان دارای کارت صیادی هستند و 235 نفر نیز زیر پوشش بیمه صیادی قرار گرفته اند.
حیدری صادق اظهار داشت: 800 فروند شناور موتوری و 650 فروند شناور پارویی در شهرستان هیرمند وجود دارد که از این تعداد 91 فروند دارای مجوز تردد هستند.
به گزارش ایرنا منطقه سیستان با پنج شهرستان زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان و همسایگی کشور افغانستان واقع شده است.
شهرستان هیرمند واقع در 240 کیلومتری شمال زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان و هم مرز با کشور افغانستان است.
3213** 6081 خبرنگار: اکبر نوری ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.