نائب رئیس اتاق بازرگانی فارس گفت: روش توزیع گازوییل و سوخت در روستاها و مناطق کشاورزی با ایرادهایی همراه است که نظرات بخش خصوصی را پیگیری می کنیم و در این زمینه موضوع اختصاص کارت سوخت بخش کشاورزی را در شورای گفتگو یا ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مطرح می کنیم.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، نائب رئیس اتاق بازرگانی فارس در این جلسه که با حضور اعضای آن و کارشناسان شرکت فرآورده های نفتی استان برگزار شد، گفت: در حوزه کشاورزی در چند مورد نیاز آبیاری، ماشین آلات و ادوات درون مزرعه ای، ناوگان برداشت و واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی نیاز به تامین سوخت می باشد.

محمدصادق حمیدیان افزود: همچنین بحث تامین سوخت گلخانه‌ها نیز از موارد مهم در این زمینه است که با توجه به استراتژی توسعه کشت های گلخانه ای در استان، تامین سوخت این بخش نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به طرح مشکلات ملی در این زمینه اظهارداشت: متاسفانه در سیستم تامین سوخت بخش کشاورزی با جزایر مختلف تصمیم گیری روبرو هستیم و سامانه های مختلف و عدم اتصال این ها باهم مردم را بلاتکلیف کرده است.

سید محمد جعفری رئیس اتحادیه کمباین داران استان فارس نیز گفت: مقرر شده سوخت به صورت سهمیه ای به کمباین داران در بخش کشاورزی اختصاص داده شود که متاسفانه روند تامین سوخت در این بخش با مشکلاتی همراه است.

وی تصریح کرد: به دلیل عدم تامین سوخت کمباین ها، در بخش برداشت محصولات کشاورزی شاهد ضرر و زیان هستیم.

ابراهیم زارع رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی شیراز هم گفت: در بسیاری از مناطق استان گاز وجود ندارد و فعالان بخش کشاورزی باید از سوخت استفاده کنند که موضوع تامین سوخت مشکلات زیادی را برای بهره برداران بخش کشاورزی ایجاد کرده است.

وی با اشاره به مشکلات تامین سوخت بخش های مختلف از جمله گلخانه داران بیان کرد: این موضوع یکی از مشکلات بزرگ حوزه کسب و کار است که باید برای رفع آن چاره اندیشی شود.

حمید مصباحی مسئول سوخت سازمان جهاد کشاورزی فارس نیز گفت: مشکلاتی برای تامین سوخت کمباین داران در استان وجود دارد که تلاش ما در سطح استان به حداقل رساندن این مشکلات است اما برخی از آنها ملی است و اختیار آن در استان نیست.

وی ادامه داد: در چند سال اخیر سامانه ای برای تامین سوخت بخش کشاورزی فعال است که هدف ستاد سوخت کشور این است که تمام بخش های کشاورزی را تحت این مجموعه مدیریت و ساماندهی کند که در این زمینه پیشنهادهایی را جهت تسهیل و تسریع سامانه ارائه کرده ایم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.