سهیلا شیخی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این کتابخانه ها در شهرستان های سقز، بانه، مریوان و قروه فعالیت می کنند، اظهار داشت: کتابخانه های مریوان و بانه از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب در سال 88 به استان و کتابخانه قروه در سال 96 راه اندازی شده است.
وی با بیان اینکه کتابخانه سقز اولین کتابخانه سیار روستایی استان کردستان است که مشغول به فعالیت شد، افزود: با توجه به تعداد و جمعیت زیاد روستاهای استان گسترش این کتابخانه ها با کمک مسئولان از برنامه های مهم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.
شیخی اعضای این چهار کتابخانه سیار را بیش از 6 هزار نفر اعلام کرد و یادآور شد: این اعضا از 26 هزار و 123 جلد کتاب در زمینه های مختلف ویژه کودکان و نوجوانان استفاده می کنند.
وی در خصوص دیگر فعالیت های این کتابخانه های سیار گفت: این کتابخانه ها با چهار مربی تمام خدماتی که در مراکز کانون پرورش فکری به کودکان و نوجوانان ارائه می شود را به اعضای خود آموزش می دهند.
به گزارش ایرنا، در حال حاضر 40 هزار کودک و نوجوان در سطح استان عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند که در 20 مرکز ثابت و چهار کتابخانه سیار روستایی آموزش می بینند.
7349/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.