به ‌گزارش ایرنا، به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، محمود قاسم نژاد در آیین معارفه مربی مسوول و تکریم سرپرست پیشین مرکز فرهنگی هنری کانون فومن با بیان این که فعالیت های حوزه‌ کودک و نوجوان بسترساز تحولات مثبت اجتماعی است، افزود: بسط و گسترش ایده‌ های سازنده مربیان نقشی اساسی در شکل‌ گیری این روند داشته و دارد.
وی ذهن و اندیشه کودکان را به لوح سفیدی تشبیه ‌کرد که با ارایه مشوق‌ های لازم و تنوع ‌بخشی به فعالیت‌ ها، پذیرای آموزه ‌های اسلامی بوده و زمینه ‌های لازم را برای تقویت باورهای دینی و ملی فراهم‌ می‌ کند.
قاسم نژاد با بیان این که ارایه آموزه ‌ها با تکیه بر سبک زندگی ایرانی اسلامی، کشف و پرورش استعدادهای مخاطبان و افزایش سرانه مطالعه در جامعه از جمله فعالیت‌ اثر بخش این نهاد فرهنگی است، اضافه کرد: بهره گیری از نیروهای جوان و پویا نیز نقشی غیر قابل‌ انکار در تحقق این هدف دارد.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان نیز در سخنانی با بیان این که موضوع بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، منشوری برای حرکت تمامی دستگاه‌هاست، گفت: این پیام محور برنامه‌ های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.
اسفندیار ضیائی مسوولیت‌ پذیری بیشتر کودکان و نوجوانان و آموزش سبک ‌زندگی ایرانی اسلامی به آنان را از جمله این اهداف برشمرد و بهره ‌گیری از شیوه‌ های خلاقانه و ارایه آموزش ‌های غیر مستقیم مربیان کانون را نیز از جمله راهکارهای مناسب برای نیل به این اهداف دانست.
در این مراسم بتول آقاجانی به عنوان مربی مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان فومن معرفی و از سیده فاطمه حسینی مربی مسئول پیشین قدردانی شد.
بیش از 50 هزار کودک و نوجوان در مراکز 31 گانه کانون پرورش فکری عضو هستند.
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.