به گزارش ایرنا، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مکانی است که مربی هایش هنرمندانه زندگی کردن را در تار و پود نقاشی، داستان، شعر، موسیقی، فیلم سازی، تئاتر و عروسک گردانی به اعضا آموزش می دهند.
از آنجا که یکی از مهمترین دلایل باز شدن پای کودکان و نوجوانان به کانون اصلاح و تربیت درک نادرست آنها از زندگی است و همکاری با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این راستا می تواند یکی از مهمترین اقدام ها در راستای اصلاح رفتارهای کودکان در رسیدن به درک درست از زندگی باشد.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان در اجلسه امضای تفاهم نامه با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری بین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره کل زندان ها استان گفت: این کانون در سال جاری با کانون اصلاح و تربیت همکاری می کند.
سهیلا شیخی با اشاره به جلسه این 2 اداره در هفته جاری اظهار داشت: کانون پرورش فکری خدمات فرهنگی، ادبی و هنری خود را در کانون اصلاح و تربیت به کودکان و نوجوانان هفت تا 17 سال ارائه می دهد.
وی با اشاره به اینکه این خدمات از سوی تمامی مراکز استان به زندان ها ارائه می شود افزود: تلاش تمامی مربیان مراکز کانون استفاده از تمامی ظرفیت ها و پتانسیل های درون و برون سازمانی جهت اجرای برنامه های مفید و سازنده برای زندانیان و خانواده های آنان است.
شیخی با بیان اینکه عضویت آنان به صورت رایگان است افزود: در گذشته کانون استان و کانون اصلاح و تربیت همکاری خوبی با هم داشتند و مربیان با مراجعه به کانون اصلاح و تربیت به اجرای برنامه های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی برای زندانیان می پرداختند.
وی اضافه کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان آمادگی برای استفاده خانواده های زندانیان در تمامی فعالیت های کانون در سنندج و تمامی شهرستان های استان را داد.
مدیر کل کانون پرورش فکری اعلام کرد: خانواده های زندانیان می توانند به صورت رایگان با ارائه معرفی نامه از سوی اداره کل زندان ها از تمامی فعالیت های کانون بهره مند شوند.
شیخی تاکید کرد: بچه های خانواده های زندانیان می توانند هماهنگ سایر اعضا و در کنار آنها بدون هیچ دغدغه ای به انجام فعالیت بپردازند .
مدیر کل زندان های کردستان نیز بر نقش دستگاه های فرهنگی در بازگشت مطلوب و سازنده مددجویان به آغوش گرم خانواده و جامعه تاکید کرد و گفت: توجه ویژه متولیان فرهنگی و هنری برای بازسازی روحی و روانی همراه با توانمند سازی نوجوانان به مهارتهای فنی و اجتماعی اهمیت و ضرورت دارد.
اسحاق ابراهیمی اظهار کرد: استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های درون و برون سازمانی جهت اجرای برنامه های فرهنگی برای مددجویان ضروری است و انتظار می رود با همکاری کانون پرورش فکری کمک های مثمر ثمری به خانواده های زندانیان داشته باشیم .
در حال حاضر بیش از 40 هزار کودک و نوجوان در سطح استان عضو 20 مرکز ثابت و 4 کتابخانه سیار روستایی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند.
7349 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.