به گزارش ایرنا، سیده معصومه دستغیب چهارشنبه در نشست مدیران کل دفاتر امور بانوان و خانواده استانداری های سراسر کشور در استانداری فارس افزود:سه مدیرکل زن در استانداری فارس در حوزه دفتر اجتماعی، دفتر جذب و سرمایه‌ گذاری و امور بانوان فعالیت می‌کنند اما در دستگاه‌های اجرایی تنها مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از جمع بانوان است.
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری فارس ابراز داشت: 3 معاون برنامه ریزی،3 بخشدار، 134 دهیار زن، 361 عضو شورای روستا و 37 بانو عضو شورای شهر هستند.
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری فارس ادامه داد: زنان در عرصه‌های خدمت می‌توانند از فرصت های مناسب برای تغییر وضعیت زنان استفاده کنند.
دستغیب گفت: مجموعا 33 کارگروه بانوان و خانواده در فارس تعیین شده است، این کارگروه 172 مصوبه داشته است که بیش از یک سوم آنها عملی شده و اثرات مثبتی داشته است.
وی عنوان کرد: کارگروه بانوان و خانواده در استان فارس در حوزه های آموزش، ارزیابی، اشتغال، کسب و کار اقتصاد مقاومتی، بانوان فرهیخته، بهداشت و درمان، مسائل حقوقی، حقوق کودک، زنان زندان، و خانواده های زندانیان، تقویت فضای مجازی، تقویت فعالیت‌های فرهنگی شهرداری، کاهش مشکلات حوزه زنان، کمیته امداد، خدمات و ارائه خدمات مشاوره به خانواده ها، حوزه ورزشی و مناسبت ها و مصوبات بسیاری داشته است.
وی ابراز امیدواری کرد دستاورد این اجلاس بتواند در تعیین بودجه امور بانوان، تعیین تکلیف جایگاه دفاتر بانوان و مشاوران فرمانداری ها، تعیین جایگاه زنان در شوراها، آموزش و توانمندسازی زنان مدیر و گسترش فعالیت‌ها در حوزه پژوهش مفید واقع شود.
مدیر عامل بنیاد بین‌المللی مادر نیز با شرکت در این نشست ضمن معرفی این بنیاد به مدیران کل امور بانوان کشور، لوح عضویت افتخاری این بنیاد را به آنان تقدیم کرد.
غلامرضا محمدی گفت: این بنیاد با تدوین نقشه راه صدساله و حضور در سازمانهای بین‌المللی برای برگزیدن مادر شایسته ایران، آسیا و جهان مصمم هستیم جایگاه مادر را ارتقا بخشیم.
وی بیان کرد: سرمایه ‌گذاری در مبحث خانواده و امور بانوان بیش از هر سرمایه‌ گذاری دیگری در کشور سودآور است چراکه موجب فرهنگ‌ سازی و تربیت جوانان و خدمتگزاران کارآمد و نیز استحکام چارچوب خانواده اهمیت دارد.
بنیاد بین‌المللی مادر در یازدهم مهرماه سال 1393 در شیراز راه‌اندازی شد و یکی از اهداف آن قدردانی از مادران نمونه است.
این بنیاد، یک نهاد فرهنگی بین‌المللی است که به‌ صورت غیر دولتی فعالیت و اهداف هفت گانه ای را دنبال می کند.
شیراز 12 اردیبهشت ماه جاری مصادف با روز معلم میزبان دومین دوره انتخاب مادر نمونه خواهد بود.
7375 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.