به گزارش خبرنگار ایرنا، بهمن مرادنیا عصر دوشنبه در جریان بازدید از سد قشلاق اظهار داشت: ضروری است هیچ کس در محدوده و حریم رودخانه قشلاق سکونت نداشته باشد.
وی تاکید کرد: درست است که بسیاری از اماکن حریم رودخانه به صورت غیرقانونی ساخته شده است اما نمی توانیم معطل اجرای مراحل تخریب این اماکن بمانیم و ضروری است زودتر افراد از این منطقه تخلیه شوند تا جان کسی به خطر نیافتد.
وی یادآور شد: در مجموع معتقدم به جای تخریب باید از ساخت و سازهای غیر قانونی و بدون ضابطه جلوگیری شود و وقتی ساخته شد تعامل با این شرایط بهتر است.
مدیر آب منطقه ای سنندج هم در این بازدید گفت: ورودی سد قشلاق اکنون به 20 مترمکعب در ثانیه رسیده اما میزان خروجی آب سد کمتر و 14 متر مکعب در ثانیه است.
فردین بختیارپناه اضافه کرد: نمی توانیم از تمام ظرفیت کانال خروجی سد برای تخلیه استفاده کنیم چرا که افزایش خروجی موجب می شود آب وارد منازلی شود که به صورت غیرقانونی در پایاب سد ساخت شده اند.
وی با بیان اینکه حدود 209 نفر متصرف به صورت غیر قانونی در مسیر رودخانه قشلاق اقدام به ساخت منازل کرده اند افزود: به تمام این افراد اخطاریه تخلیه داده شده است.
مدیر آب منطقه ای سنندج علت تخریب پل تاریخی شیخ در پایاب سد قشلاق را نیز نفوذ آب از عرشه پل دانست و یادآور شد: افزایش سطح آب در رودخانه تاثیری در تخریب این پل نداشته است.
در این دیدار مقرر شد امکانات فنی لازم از جمله ماشین آلات مرتبط آماده و برای استفاده احتمالی پس از سرریز شدن سد قشلاق در محدوده رودخانه سد مستقر باشد.
هواشناسی کردستان میزان بارش ها در روزهای دوشنبه و سه شنبه پنجم و ششم در این استان را سنگین پیش بینی کرده و مدیریت بحران استان نیز در خصوص وقوع سیل و سیلابی شدن مسیل ها در بیشتر نقاط استان از جمله شهرستان های سنندج، کامیاران، مریوان، بانه و سروآباد هشدار داده است.
به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان، روز گذشته جلسه شورای مدیریت بحران در کامیاران، سروآباد و مریوان به عنوان کانون های خطر استان تشکیل شده و نیروهای امدادی این استان با توجه به تمهیدات اندیشه شده در چند روز گذشته آمادگی کامل برای مقابله با هر گونه بحرانی را دارد.
شورای هماهنگی مدیریت بحران کردستان ظهر امروز یکشنبه نسبت به سریز شدن آب سدهای قشلاق سنندج، سورال دهگلان و زیویه کامیاران و احتمال سیلاب در پایاب این سدها اخطار داد.
6108 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.