عباس حسین پناهی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با توجه به متفاوت بودن شرایط موجود در استان های مختلف و چند دلیل دیگر مخالف اجرای این طرح هستم.
وی با اشاره به اینکه با اجرای این طرح دسترسی مردم به نمایندگان خود در مجلس ضعیف می شود، اضافه کرد: مردم تمایل دارند مطالبات و خواسته هایشان را گاهی بطور مستقیم با نمایندگان در میان بگذارند.
مسئول جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی کردستان افزود: با استانی شدن انتخابات، رای دهندگان شناخت کاملی نسبت به کاندیداها پیدا نخواهند کرد.
حسین پناهی با اشاره به اینکه با اجرای این طرح در بُعد مسایل قومی و هم مطالبه گری هم آسیب هایی ایجاد خواهد شد، یادآور شد: این طرح برای استان هایی همچون تهران مطلوب و مورد پذیرش است ولی برای استانی مثل کردستان اینگونه نیست.
وی تاکید کرد: معتقدم اجرای این طرح بزرگترین چالش برای توسعه استان و پیگیری مطالبات مردم خواهد بود و علاوه بر موارد مذکور از دیگر معایت این طرح افزایش زمینه رانت و سوء استفاده است.
حسین پناهی با بیان اینکه نقش احزاب زمانی پر رنگ می شود که خواست مردم باشد، گفت: با توجه به موقعیت جفرافیایی و قومی و مذهبی کردستان، این طرح در این استان موفق نخواهد بود.
وی با اشاره به اینکه معایب این طرح بیشتر از مزایای آن است، افزود: به عنوان نمونه اگر در یکی از شهرستان های استان مشکلی ایجاد شود و آن را با یکی از نمایندگان مطرح کنیم، نهایتا می گوید که من تنها نماینده مردم استان نیستم و چند نماینده دیگر هم باید در این مورد پاسخگو باشند.
مسئول جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی کردستان اظهار داشت: همین مبحث باعث می شود بسیاری از مشکلات و معضلات به قوت خود باقی بمانند و بسیاری از مسایل بین نمایندگان پاسکاری شود.
مجلس طرح قانون انتخابات را که شامل استانی شدن انتخابات است را در دستور کار خود قرار داد که کلیات آن به تصویب وکلای ملت رسید و در حال حاضر وارد بررسی جزییات آن شده‏اند، دولت هم لایحه جامع انتخابات را به مجلس فرستاد تا هم راستا با طرح مورد بررسی در مجلس به رای نمایندگان برسد.
9936/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.