به گزارش خبرنگار ایرنا، بهزاد شریفی پور روز دوشنبه در جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی با انتقاد از چرای بی رویه دام ها در مراتع اظهار داشت: دام های مهاجر باعث شده اند تا ظرفیت چرا در این مراتع، بیش از چهار برابر ظرفیت آن باشد.
وی تاکید کرد: بهترین روش برای حفظ مراتع جلوگیری از ورود این دام های مهاجر و جلوگیری از چرای بی رویه دام ها در مراتع است.
فرماندار قروه نیز در این شورا با ابراز رضایت از فعالیت دستگاه های اجرایی در خصوص مقابله با تخلفات و تصرف اراضی ملی گفت: مماشات با متخلفان و متصرفان در حفاظت از اراضی قابل قبول نیست و دهیاران طبق قانون در راستای حفاظت و صیانت از اراضی ملی مکلف هستند.
موحد امان اللهی آموزش نکات و مفاد قانون در خصوص حفاظت از اراضی ملی را برای مسئولان و کارشناسان دستگاه های متولی ضروری دانست و یادآور شد: کارگاه آموزشی و توجیهی با حضور یکی از قضات دادگستری برای کارشناسان و مسئولان ادارت عضو شورای حفاظت و همچنین بخشداران و دهیاران برگزار شود.
رئیس اداره حفاظت از محیط زیست قروه هم به روند بررسی و پیگیری پرونده تخلفات در این حوزه اشاره کرد و گفت: تاکنون 61 پرونده تخلفاتی تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.
فرهاد سیف پناهی افزود: از این تعداد برای هشت پرونده حکم صادر شده است که حکم 6 پرونده به اجرا درآمده و یک باب خانه باغ هم قلع و قمع شد.
رئیس اداره منابع آب منطقه ای نیز از رفع تداخل نیم هکتار از اراضی این شهرستان خبر داد و گفت: 40 مورد پرونده تخلف حفاری چاه غیر مجاز به مراجع قضایی ارجاع داده شده است که حکم 12 مورد به اجرا درآمده است.
عباد بشیری افزود: با دستور مقام قضایی 22 حلقه چاه غیر مجاز و تعمیر غیر مجاز چاه شناسایی و پلمپ و در همین راستا سه دستگاه حفاری غیر مجاز نیز توقیف شده است.
وی تعداد چاه های دارای مجوز را یک هزار و 790 حلقه عنوان کرد و افزود: 285 حلقه چاه غیر مجاز که قبل از سال 85حفاری شده اند در شهرستان وجود دارد که منتظر تعیین تکلیف آنها هستیم.
عبدالرضا ابراهیمی فرد رئیس اداره راه و شهرسازی قروه نیز در این جلسه با اشاره به 35 مورد اقدام به تصرف در سطح شهرستان گفت: از این تعداد 9 مورد با حکم قانونی، هفت مورد به صورت توافقی با مالک رفع تصرف شده و 19 پرونده نیز در دست بررسی مراجع قضایی است.
دادستان شهرستان قروه در این جلسه گفت: اکیپ های مشترک که برای بررسی مراجعه می کنند نسبت به قوانین مربوطه آگاهی کامل و اِشرافیت داشته باشند.
جلال حاجی نصیری با بیان اینکه نمایندگان حقوقی ادارت متولی فعال تر عمل کرده و ارتباط با دستگاه قضایی را بیشتر کنند، یادآور شد: نمایندگان حقوقی باید آگاهی قانونی داشته باشند تا بتوانند مدافع حقوق دستگاه متبوع خود باشند.
وی پیشنهاد داد که ادارات در حوزه کاری خود فرصت ها، آسیب ها و تهدیدات را بررسی و به دادستانی و سایر دستگاه های عضو شورای حفاظت از اراضی ملی اعلام کنند که تعامل و همفکری در این خصوص بیشتر شود.
شهرستان قروه در 90 کیلومتری شرق سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.
9937 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.