به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا، در مراسم چهاردهمین جایزه دکتر تقی ابتکار، انجمن زیست محیطی گەڵای هورامان و انجمن اجتماعی تریفەی هورامان برنده جایزە مرکز صلح و محیط زیست شد.
در چهاردهمین دوره جایزه بین المللی تقی ابتکار هیات داوران نشان افتخار ملی را به محفوظ ادوای نماینده انجمن های مردم نهاد هورامان اهدا کردند.
انجمن های زیست محیطی گەڵا و تریفه هورامان هفته گذشته به مدت پنج روز در مسیر گردشگری پیرشالیار هورامان به سمت روستاهای بلبر، سلین و ژیوار به مسافت 15 کیلومتر پنج هزار اصل نهال ارغوان را غرس کردند.
برنامه ریزی برای اعطای جایزه دکتر تقی ابتکار به پژوهشگران و تلاشگران عرصه حفاظت از محیط زیست کشور توسط خانواده آن زنده یاد از سال 1380 و پس از درگذشت وی آغاز شد.
این جایزه تا سال 1384 توسط فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران که مرحوم دکتر تقی ابتکار عضو پیوسته آن بود به انجام رسید.
با تاسیس مرکز صلح و محیط زیست به عنوان نهادی غیردولتی، از سال 1384 برگزاری این مراسم جزو فعالیت های مرکز قرار گرفته و تاکنون سیزده دوره اعطای جایزه دکتر تقی ابتکار صورت پذیرفته است.
فراخوان چهاردهمین دوره برای سال 1397 آذر امسال در روزنامه کثیرالانتشار اطلاعات منتشر و از طریق دانشکده های محیط زیست در کشور و شبکه های اجتماعی نیز اطلاع رسانی شد.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی بیش از 52 هزار نفر در فاصله 90 کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.
7354 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.