به گزارش خبرنگار ایرنا، سهیل فضل وزیری روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 2 اکیپ سیار از آتش نشانان از 10 اسفند در میدان آزادی و انقلاب در 2 شیفت صبح و عصر برای تسریع در امداد رسانی در مواقع بروز حوادث به شهروندان مستقر شده است.
وی افزود: علاوه بر 2 اکیپ مستقر در میادین اصلی، یک اکیپ دیگر نیز در روز چهارشنبه آخر سال در ورودی پلیس راه همدان برای امداد رسانی سریع استقرار پیدا می کنند.
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج گقت: همچنین پویش نه به چهارشنبه سوری خطرناک به منظور مقابله با رفتارهای پرخطر و استفاده از مواد محترقه خطر آفرین و کاهش حوادث برپا می شود.
فضل وزیری یادآور شد: آموزش های ایمنی با محوریت خطرات چهارشنبه سوری به نونهالان و دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی در مدارس سطح شهر از دیگر اقدامات فرهنگی این سازمان دراین زمینه است.
وی همچنین با اشاره به تهیه و نصب بنرهای هشدار دهنده در خصوص خطرات چهارشنبه آخر سال در سطح شهر گفت: تمام نیروهای عملیاتی و ستادی و هشت ایستگاه آتش نشانی مستقر در سطح شهر و نواحی منفصل در روز سه شنبه و چهارشنبه آخر سال در آماده باش کامل هستند.
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج افزود: 14 خودرو سنگین، 18 خودروی سبک و سه موتور چهارچرخ و تریل نیز در ایستگاه های هشتگانه ثابت و ایستگاه های سیار در این روز در اختیار آتش نشانان برای مقابله با حوادث احتمالی است.
وی توصیه کرد: خانواده ها در روزهای پایانی سال بر فرزندان خود نظارت صحیح و مناسب داشته و آنان را از خطرات استفاده از مواد محترقه پرخطر برای کاهش حوادث آگاه سازند تا خاطره خوبی از این آیین دیرینه در اذهان بماند.
در آخرین چهارشنبه سال (چهارشنبه سوری) و عید نوروز برخی شهروندان با برپایی آتش و استفاده از مواد محترقه موجب آسیب زدن به خود و اطرافیان خود می شود و هر ساله در این ایام به خاطر بی احتیاطی ها شاهد وقوع حوادث ناگواری خواهیم بود.
7348/3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.