به گزارش خبرنگار ایرنا، حسینعلی امیری عصر پنجشنبه در نشست با نخبگان و برگزیدگان استان کردستان اظهار داشت: وزارت خزانه داری آمریکا نقش اتاق جنگ را در این جنگ اقتصادی با کشورمان بازی می کند.
وی با بیان اینکه یکی از آثار انقلاب اسلامی کسب استقلال سیاسی بود، افزود: امروز ملت و نظام ما هزینه این استقلال را پرداخت می کند البته با همراهی مردم و مسئولان، توطئه های دشمن شکست خورده ضمن اینکه همین تهدید و تحریم ها را در گذشته نیز تجربه کرده ایم.
معاون پارلمانی رییس جمهور یادآور شد: دشمنان سال گذشته می خواستند با القای ناامیدی به مردم و ناکار آمد جلوه دادن نظام، اقشار مختلف را به خیابان ها بکشانند که با هوشیاری مردم و مسئولان نقشه آنان نقش بر آب شد.
وی با بیان اینکه دولت برای شرایط مختلف برنامه ریزی های مناسب کرده است، اضافه کرد: عمده جلسات دولت مربوط به موضوع کاهش آثار تحریم های ظالمانه آمریکا، اشتغالزایی برای جوانان و بهبود معیشت مردم است.
امیری یکی از مولفه های قدرت ملی را وحدت و انسجام میان قومیت های کشورمان دانست و گفت: همین وحدت موجب شده در چهل سال عمر با برکت انقلاب اسلامی، کشور سر پا و مقتدر بماند.
معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: کسانی که بدنبال ناامید کردن مردم و سلب اعتماد عمومی از نظام اسلامی هستند خواسته یا ناخواسته در مسیر دشمن قرار گرفته و حرکت می کنند.
وی بر هم افزایی و همدلی اقشار مختلف مردم و قومیت ها در شرایط کنونی تاکید کرد و اظهار داشت: برای اینکه در این مقطع زمانی از مشکلات پیش رو گذر کنیم نیازمند فداکاری و همدلی عمومی هستیم.
امیری در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع برجام و دستاوردهای آن برای کشور نیز اشاره کرد و یادآور شد: رای مردم به دکتر روحانی و دستیابی به توافق برجام در واقع رای به جلوگیری از ایران هراسی در جهان و مقابله با تحریم های ظالمانه بود.
معاون پارلمانی رئیس جمهور اضافه کرد: با تدبیر دولت و تلاش تیم مذاکره کننده، همکاری مردم و با یک قطعنامه حقوقی سیاسی، سایه تهدید از سر کشور برداشته شد.
وی افزود: برجام اثر خود را گذاشت و امروز دیگر با تحریم های شورای امنیت سازمان ملل مواجه نیستیم و اگر تحریمی هم وجود دارد مربوط به آمریکاست که غیر رژیم صهیونیستی و کشورهای مرتجع منطقه همراه دیگری ندارد.
امیری به حُسن نظر دکتر روحانی نسبت به قومیت ها و مذاهب مختلف در کشور اشاره کرد و گفت: رئیس جمهوری همواره بر اصل شایسته سالاری و استفاده از نیروهای اهل سنت در مدیریت ها تاکید دارند.
وی با بیان اینکه دولت از عقب ماندگی کردستان بی اطلاع نیست، اضافه کرد: رئیس جمهوری تاکید دارند باید عقب ماندگی تاریخی کردستان رفع شده و شاخص توسعه این استان به سطح استان های توسعه یافته برسد.
در این نشست برخی از نمایندگان احزاب، دانشگاهیان، بنیاد نخبگان، شوراها و اتاق بازرگانی استان کردستان هم به مشکلات حوزه های مختلف این استان اشاره و بر شایسته سالاری در انتصاب ها، نهادینه شدن تحزب، رفع نگاه جنسیتی در مدیریت ها، ارتقای توسعه سیاسی، توجه به حفظ محیط زیست، کاهش شکاف بین قومیت ها، حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی و تشویق برای کارآفرینی، ایجاد منطقه آزاد تجاری بانه و سقز تاکید کردند.
به گزارش ایرنا، معاون پارلمانی رئیس جمهور روز پنجشنبه به کردستان سفر کرد، بازدید از ناحیه منفصل شهری نایسر، دیدار با خانواده شهدا، دیدار با حاج ماموستا سید صلاح الدین حسامی امام جمعه سابق سنندج از جمله برنامه های امیری در این سفر بود.
حضور در جشن انقلاب که ساعتی دیگر در سالن آزادی سنندج برگزار می شود پایان بخش برنامه های سفر یک روزه معاون پارلمانی رئیس جمهور به استان کردستان است.
استان کردستان با 29 هزار کیلومترمربع مساحت، یک میلیون و 603 هزار نفر جمعیت و دارای 10 شهرستان، 30 شهر، 31 بخش، 86 دهستان و یک هزار و 677 روستای دارای سکنه است.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.