به گزارش خبرنگار ایرنا، بهمن مرادنیا روز سه شنبه در نشست هم اندیشی ذیحسابان و مدیران مالی دستگاه های اجرایی استان اظهار داشت: کسب رتبه برتر کردستان در اجرای حسابداری تعهدی، نشان از نظم مالی و تلاس کوشش ذیحسابان ادارات استان است.
وی ‌با اشاره به اینکه حسابداران و ذیحسابان بازوی توانمند مدیران هستند، اضافه کرد: قطعا حسابداران بهترین مشاوران در مدیریت منابع مالی در بخش های دولتی و خصوصی هستند.
استاندار کردستان ضمن تاکید بر اینکه ارتباطات حسابداران با مدیران بیشتر شود، افزود: مدیران هم باید در ارتباط با نقشی که حسابداران در برقراری نظم و شفافیت مالی دارند، توجیه شوند.
مرادنیا گفت: اعتبارات ما محدود است لذا تصمیم گیری و اولویت بندی برای هزینه کرد منابع از مسائل حائز اهمیت است که حسابداران نقش موثر و تعیین کننده ای در این رابطه دارند.
وی ضمن تاکید بر جذب به موقع اعتبارات اظهار داشت: برخی از مدیران هزینه کرد اعتبارات را به ماه های پایانی سال مالی واگذار می کنند که این باعث می شود اعتبارات بدرستی و بجا هزینه نشود.
استاندار کردستان با اشاره به اینکه صرفه جویی در هزینه ها باید در دستور کار قرار گیرد، یادآورشد: تمام ظرفیت های موجود در قانون بودجه باید به اطلاع مدیران برسد تا بتوانند همه اعتبارات را در موعد مناسب جذب کنند.
مرادنیا اعلام کرد: در اسرع وقت دستگاه های اجرایی استان لیست تمام اموال دولتی را مشخص کنند تا از تعرض به آنها جلوگیری شود.
وی از دیگر مباحث مورد تاکید را تسهیل در امور سرمایه گذاری در استان خواند و گفت: نگرانی هایی در خصوص دریافت مجوز برای سرمایه گذاران در استان ایجاد شده که همه مدیران برای رفع آن باید همت کنند.
**اعتبارات برگشت خورده کردستان به خزانه مربوط به بخش پژوهش است
حسابرس اداره کل اقتصاد و دارایی کردستان هم در این نشست گزارشی از وضعیت اعتبارات هزینه ای و سرمایه ای استان ارائه کرد.
فواد نادری میزان اعتبارات عمومی هزینه ای استان را در سال گذشته،19 هزار و 21 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: اعتبارات اختصاصی هزینه ای هم پنج هزار و 805 میلیارد ریال بوده است.
وی در ارتباط با برگشت 10 میلیارد ریال از اعتبارات هزینه ای به خزانه، گفت: یک درصد از اعتبارات هر دستگاه اجرایی مربوط به اعتبارات پژوهشی است که بیشتر دستگاه های اجرایی نتوانستند آن را جذب کنند و به خزانه برگشت داده شد.
حسابرس اداره کل اقتصاد و دارایی کردستان یادآور شد: جمع کل عملکرد اعتبارات هزینه ای و سرمایه ای استان در سال گذشته، 23 هزار و 217 میلیارد ریال بوده که در مقایسه با استان های همجوار از وضعیت مطلوبی برخوردار است.
نادری افزود: کل درآمد عمومی پیش بینی شده در استان هم 9 هزار و 742 میلیارد ریال بوده که 8 هزار و 64 میلیارد ریال وصول شده به عبارتی 82 درصد تحقق پیدا کرده است.
9936/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.