به گزارش ایرنا، محمود الله مرادی روز دوشنبه در کارگاه آموزشی امر به معروف و نهی از منکر با محوریت تذکر لسانی در سقز اظهار داشت: استفاده از نخبگان برای توسعه فرهنگی بویژه در مناصب مدیریتی از جمله معروفات است.
وی اضافه کرد: دفاع از دستاوردهای انقلاب، دوری کردن از تخریب و ارائه نقدهای سازنده، مبارزه با احتکار و گران فروشی و ضرورت تذکر لسانی در جامعه از دیگر معروفات مهم است که باید به آن توجه شود.
الله مرادی افزود: امر به معروف و نهی از منکر هم می تواند نقش بازدارندگی و پیشگیری را ایفا کند و به حفظ و ارتقای سلامت فردی و سلامت اجتماعی کمک کند و هم می تواند نقش درمان و رشد را ایفا و از گسترش ناهنجاری ها و آسیب های گناه و فساد جلوگیری کند.
وی یادآور شد: با گسترش فرهنگ امر به معروف، هر فردی از اجتماع سعی می کند خود به خوبی ها آراسته و از پلیدی ها دوری کند زیرا اگر می خواهد به دیگران امر به معروف کند باید خود از ناهنجاری ها دور باشد.
الله مرادی اضافه کرد: کسی که مرتکب خطا می شود از پذیرش افکار عمومی جامعه نیز دور می شود و این برای او بسیار شکننده و آزار دهنده است بنابراین سعی می کند در اولین فرصت از خطای خود پشیمان شود تا مورد احترام دیگران قرار گیرد.
امام جمعه سقز هم در این کارگاه آموزشی گفت: امر به معروف یک واجب عینی است و تنها وظیفه آمران به معروف و ناهیان از منکر نیست بلکه همگان باید به این فریضه مهم و بزرگ واقف باشند.
ماموستا سید حسین حسینی تاکید کرد: باید والدین از سن هفت سالگی به کودکان نماز خواندن را یاد داد و آنان را به ادای این فریضه مهم دعوت کرد.
6108/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.