به گزارش ایرنا، سیدشهاب‌الدین چاوشی روز پنجشنبه در نشست ستاد امر به معروف و نهی‌ از منکر استان در دفتر امام جمعه سمنان افزود: خداوند متعال در قرآن مجید در آیات متعددی انسان‌ها را به امر به معروف و نهی از منکر ارشاد و این فریضه را به عنوان نشانه‌های دینداری معرفی کرده است.
وی با اشاره به اصل هشتم قانون اساسی برای ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر، اظهارداشت : تصور بنده این است اگر این اصل به درستی در کشور پیاده می‌شد بسیاری از مشکلات کنونی درمان شدنی بود.
چاوشی با بیان این که افکار عمومی بر این باورند که امر به معروف وظیفه عالمان دین است، خاطرنشان کرد : هرکسی به اندازه درک و دینداری خود موظف است جامعه را از فساد و آلودگی دور کند.
وی تصریح کرد : برخی از رفتارهایی که در جامعه شاهد هستیم بیشتر به واسطه لجبازی با مسوولینی است که این ارزش‌ها را تبلیغ می‌کنند.
استاندار سمنان ادامه داد : غفلت نسبت به مشکلات، موجب آزردگی مردم شده و به سمت چیزهایی که ارزش تلقی می‌شوند حجمه می‌برند.
چاوشی اضافه کرد : رفتارهای عملی در عرصه حکومت دینی باید به گونه‌ای باشد که مردم بوی بهشت را درزندگی دنیوی استشمام کنند.
به گزارش ایرنا، در این نشست، آیت الله شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان،فرماندهان نظامی و انتظامی، جمعی از مسئولان دستگاه های اجرایی استان و اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان و شهرستان ها در این نشست حضور داشتند.
6026
*خبرنگار: محدثه عباسی **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.