صدیقه عبداللهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فعالیت مراکز یادگیری محلی در استان از سال 95 و با راه اندازی سه مرکز آغاز شد و در سال 96 تعداد این مراکز به هفت مورد افزایش پیدا کرد.
وی افزود: در سال جاری زمینه راه اندازی و فعالیت 10 مرکز جدید و به شیوه غیر دولتی در استان فراهم شد و در مجموع تعداد مراکز یادگیری محلی استان به 17 مرکز رسیده است.
سرپرست معاونت سواد آموزی کردستان تاکید کرد: در مراکز یادگیری محلی علاوه بر سواد پایه به سوادآموزان مهارت های اساسی زندگی، احکام و آموزه های دینی و اسلامی آموزش داده می شود.
وی در ادامه به پوشش تحصیلی دوره های مختلف سواد آموزی در استان اشاره کرد و گفت: از ابتدای شروع ثبت نام سوادآموزان در دوره های مختلف شامل انتقال 108 درصد، تحکیم 97 درصد و سوادآموزی نیز حدود 70 درصد تحقق یافته است،
عبداللهی با اشاره به اینکه در مجموع پوشش دوره های تحصیلی سواد آموزی به 90 درصد رسیده است، اضافه کرد: مهلت ثبت نام دوره های سوادآموزی تا پایان آذر است بنابراین تلاش می کینم با جذب 10 درصد باقی مانده پوشش به 100 درصد برسد.
وی همچنین به معرفی شهرستان های موفق استان در پوشش دوره های سواد آموزی اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس گزارش سامانه سواد آموزی و عملکردهای ثبت شده، شهرستان دیواندره و ناحیه 2 سنندج موفق به تحقق 100 درصدی حجم ابلاغی شده اند.
سرپرست معاونت سواد آموزی کردستان در ادامه از اجرای برنامه های کیفیت بخشی در کنار پوشش تحصیلی دوره های سواد آموزی خبر داد و طرح خواندن با خانواده، حلقه های کتابخوانی، آموزش رایانه و آموزش نماز را از مهمترین برنامه های کیفیت بخشی اعلام کرد.
وی با بیان اینکه در سال جاری بیش از پنج هزار و 800 نفر از سواد آموزان دوره سواد آموزی زیر پوشش برنامه آموزش نماز قرار می گیرند، افزود: این برنامه در پنج شهرستان قروه، سقز، نواحی یک و دو سنندج و بیجار اجرا می شود.
براساس سرشماری نفوس و مسکن سال 95 کردستان نرخ رشد جمعیت استان نسبت به سال 90، بیش از 2 برابر افزایش پیدا کرده است.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.