یک روانشناس گفت: مردم جامعه ما توجه کمتری به بهداشت روانی دارند.
سمانه علی نژاد در گفت وگو با خبرنگار ایسنامنطقه آذربایجان غربی افزود: درجامعه ماتوجه کمتری به بهداشت وسلامت روانی می شود و بسیاری از مردم اطلا ع کافی از بهداشت روانی ندارند.
علی نژاد بااشاره به اینکه داشتن رفتار هماهنگ با جامعه و پذیرش واقعیت های اجتماعی نشانه سلامت روانی است تصریح کرد: تامین سلامت روانی فردی واجتماعی وپیشگیری از اختلالات روانی ودرمان مناسب آن ها تعریف بهداشت روانی است.
این روانشناس بااشاره به اینکه سلامت روانی به نحوه تفکر،احساس وعمل فرد بستگی دارداظهار کرد: فردی که سلامت روانی دارد نسبت به زندگی نگرش مثبت دارد،آماده برخورد بامشکلات زندگی بوده ومسئولیت پذیرهستند.
وی باتاکیدبه اینکه اعتماد به نفس کلید سلامت روانی است خاطرنشان کرد: فرد اگر اعتماد به نفس بالایی داشته باشد از زندگی رضایت داشته و برای حل مشکلات به خود متکی می شود،ناملایمات زندگی را پذیرفته و درآرامش آنهارا حل می کند.
علی نژاد ادامه داد: باید همچنان که به سلامت جسمی توجه می کنیم به سلامت روانی نیز توجه کافی داشته و از بروز ناراحتی های روانی که بهداشت وسلامت روان را به خطر می اندازد جلوگیری کرد.
وی در خصوص عواملی که در سلامت روانی تاثیر گذارند افزود: خانواده، آموزش های اجتماعی،اقتصادی وفرهنگی در بهداشت و سلامت روانی فرد تاثیر گذار بوده و باید آموزش ها در خصوص توجه به سلامت روانی دربین مردم افزایش یابد.
این روانشناس ادامه داد: پایین بودن آستانه تحمل ،اختلالات روانی ورفتاری نشانه عدم سلامت روانی است.
علی نژاد گفت: کیفیت زندگی، شاخص مهمی درسلامت روانی است ومحیط زندگی آرام بسیار تاثیر گذار درسلامت وبهداشت روانی است.
وی ارزش های دینی را در سلامت روانی تاثیر گذار دانست وگفت: آموزه های دینی،محیط های خانوادگی و سبک های روانی وتربیتی خانواده های ایرانی همه در سلامت روانی تاثیر گذار هستند ولی متاسفانه الگو گیری از سبک های زندگی غربی سلامت روانی خانواده های مارا تحت تاثیر قرار داده است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.