محمد حسین قربانی روز پنجشنبه در آیین جشن انقلاب و تجلیل از اصحاب فرهنگ و هنر این شهرستان در محل سالن شهید خوش سیرت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستانه اشرفیه اظهار داشت: هنرمندان می توانند در قالب هنر بسیاری از مشکلات جامعه را به شکلی صحیح و موثر به تصویر بکشند و مدیران را برای رفع مشکلات یاری کنند.
وی با اشاره به اینکه باید فضای نقد منصفانه در جامعه فراهم تر شود افزود: با نقد منصفانه فضای مدیریتی در جامعه مطلوبتر خواهد شد.
قربانی ضمن تاکید بر اینکه نقد منصفانه باید در تمام عرصه های جامعه مورد توجه قرار بگیرد یادآور شد: انتظار می رود اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان تمام تلاش خود را در جهت توسعه منطقه به کار گیرند .
وی حمایت از هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر این شهرستان را ضروری دانست و گفت: تلاش خواهد شد تا با کمک هنرمندان ، فضایی مفرح و شاد در تمامی عرصه های شهرستان آستانه اشرفیه ایجاد شود.
امام جمعه آستانه اشرفیه نیز در این آیین فرهنگ را یکی از مولفه های مهم نظام اجتماعی دانست و گفت: فرهنگ به عنوان یکی از زیر ساخت های مهم نظام اجتماعی نفش موثری در توسعه جامعه دارد.
حجت اسلام والمسلمین ' محمد ساجدی ' با بیان اینکه فعالیت های فرهنگی برای جامعه تعیین کننده و سرنوشت سازند اظهار داشت: فرهنگ روح و ماهیت نظام اجتماعی است.
وی با اشاره به نقش هنر و هنرمندان در جامعه نیز گفت: هنرمندان با هنر های فاخر خویش می توانند ماهیت نظام اجتماعی را در عرصه های مختلف فرهنگی تقویت کنند.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آستانه اشرفیه نیز در حاشیه برگزاری این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: این آیین به مناسبت فرارسیدن ایام دهه مبارک فجر و با هدف ایجاد همدلی و تجلیل از تلاش ها و زحمات اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان برگزار شده است.
محمد معافی شناساندن هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر این شهرستان را از دیگر اهداف این آیین دانست و گفت: نقش هنرمندان در جهت توسعه جامعه برکسی پوشیده نیست.
وی ضمن تاکید بر اینکه بایستی حمایت بیشتری از فعالیت هنرمندان این منطقه صورت گیرد تصریح کرد: این شهرستان از توانمندی های خوبی در عرصه های مختلف فرهنگی و هنری برخوردار است .
معافی حمایت از هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر را از سیاست های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و گفت: به این منظور تهیه بانک اطلاعاتی اصحاب فرهنگ و هنر این شهرستان در دستور کار این اداره قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه تاکنون حدود 120 نفر از اصحاب فرهنگ و هنر در این شهرستان شناسایی و بانک اطلاعاتی انان تهیه شده یادآور شد: پیش بینی می شود بیش از 200 نفر از اصحاب فرهنگ و هنر در این منطقه شناسایی شوند.
وی افزود: انجمن های قرآن ، قصه و داستان ، هنرهای تجسمی ، نمایش ،شعر و ادب و خوشنویسی از جمله انجمن های فعال این شهرستان به شمار می روند.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، در ادامه این آیین که با شعر خوانی استاد امیر فخر موسوی ، نمایش و اجرای موسیقی سنتی همراه بود از 120 نفر از اصحاب فرهنگ و هنر این شهرستان ( نویسندگان ، شاعران ، بازیگران، خبرنگاران ، فعالان قرآنی ، عکاسان ، خوشنویسان ، نقاشان ،محققان و...) تجلیل شد.
همچنین در این ایین از سه خانواده شهدای دوران دفاع مقدس و مدافع حرم و چند خانواده هنرمندان درگذشته نیز تجلیل شد.
در این آیین معاونت فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ، مسئولان ادارات و نهادها و اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان آستانه اشرفیه نیز حضور داشتند.
شهرستان آستانه اشرفیه با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر در شرق استان گیلان قرار دارد.
خبرنگار: رنجکش
7287 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.