مرتضی آخش جان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 72 درصد از این افراد زن و 28 درصد مرد هستند.
وی با اشاره به اینکه حجم ابلاغی وزارت شامل 4 هزار برای دوره سوادآموزی، 3 هزار نفر دوره انتقال و یکهزار نفر دوره تحکیم بوده، بیان داشت: در دوره سوادآموزی در مجموع 4 هزار و 9 نفر جذب شدند و دوره های انتقال و تحکیم نیز به صورت کامل تحت پوشش قرار گرفتند.
وی بیان داشت: استان هرمزگان در بخش جذب در دوره های مختلف سواد آموزی رتبه ششم کشوری را کسب کرده است.
معاون سواد آموزی هرمزگان با اشاره به اینکه در سال جاری 2 طرح رایانه و جذب اتباع خارجی برای نخستین بار با پوشش 100 درصدی در استان اجرا شد، یاد آورشد: 100 نفر از کم سوادان استان نیز در دوره رایانه که مربوط به دوره انتقال است، تحت پوشش قرار گرفته اند و تعداد 200 نفر از تبعه خارجی نیز امسال در دوره ی سواد آموزی ثبت نام شده اند.
آخش جان افزود: یکی از اقدام های مهم در زمینه سواد آموزی، جذب 480 نفر از افراد گروه سنی 10 تا 20 ساله بوده که به نوعی از نعمت سواد بی بهره هستند.
وی مهم ترین راه های شناسایی افراد بی سواد برای مجموعه سواد آموزی را شناسایی اولیای بی سواد دانش آموزان عنوان کرد و گفت: در این راستا 2 هزار و 500 اولیای بی سواد شناسایی شد که از این تعداد یکهزار و 231 نفر جذب شده اند.
این مسئول گفت: برای تمام افراد تحت پوشش دوره های مختلف سواد آموزی کتاب و نوشت افزار تامین شد وهمه افرادی که در دوره ی سواد آموزی شرکت کرده و این دوره را با موفقیت به پایان برسانند، سازمان نهضت سواد آموزی مبلغ 144 هزار تومان به حساب آنان واریز می کند.
وی گفت: به ازای هر نفر قبولی نیز 760 هزار تومان در دوره سواد آموزی، 840 هزار تومان در دوره ی انتقال و 130 هزار تومان در دوره ی تحکیم هزینه پرداخت می شود.
آخش جان یادآورشد: کسانی که وقت کافی برای حضور در کلاس ها را نداشته باشند می توانند از طرح خود آموز بهره ببرند که در این طرح فرد پس از قبولی در آزمون مبلغ 720 هزار تومان پاداش دریافت می کند.
از ابتدای امسال تا اواسط مهرماه یکهزار و 875 نفر از بی‌ سوادان هرمزگان زیر پوشش آموزش‌های سواد آموزی قرار گرفته اند.
براساس نتایج اعلام شده از سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 ،هرمزگان دارای یک میلیون و 776 هزار و 415 نفر جمعیت بوده و و 22 صدم جمعیت کشور در این استان زندگی می کند.
میزان باسودی جمعیت 6 ساله ها و بالاتر در این استان 87 و 7 دهم بوده و از استان هایی محسوب می شود که بیشترین میزان باسوادی را بین سال های 90 تا 95 در جمیعت 6 ساله ها و بالاتر به خود اختصاص داده است.
7195/ 6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده ** انتشار : خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.