به گزارش ایرنا، سرهنگ مهدی قاسمی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران برداشت غیرمجاز از حساب افراد و نشر اکاذیب و کلاهبرداری اینترنتی را جرایم اصلی به وقوع پیوسته در استان بوشهر برشمرد و گفت: انتقام جویی و مقاصد ضد اخلاقی، کسب منافع مالی، سرگرمی و کنجکاوی از مهمترین انگیزه های متهمان در ارتکاب جرایم اینترنتی در استان است.
وی آموزش‌های عمومی و همگانی و بالابردن سواد رایانه ای مردم را مهمترین گام در پیشگیری از جرائم رایانه ای عنوان و بیان کرد: بطور قطع مردم با افزایش دانش اینترنتی، کلاهبرداران فضای سایبری را ناکام خواهند گذاشت.
قاسمی اقدامات آموزشی و فرهنگ سازی خانواده ها را برای ارتقای آگاهی عمومی با هدف پیشگیری از جرایم رایانه ای و آسیب های فضای مجازی را مهم دانست و گفت: این پلیس از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد زیادی کتابچه و لوح فشرده در بین دانشجویان، دانش آموزان و کارمندان ادارات استان توزیع و در کنار آن کارگاه های آشنایی با تهدیدهای فضای مجازی و ارائه راهکارهای مقابله با آنها را بصورت مستمر اجرایی کرده است.
وی به تهدیدها و خطرهای فضای مجازی اشاره کرد و گفت: هم استانی ها باید هرگز به ایمیل هایی با عناوین شرکت در قرعه کشی، برنده شدن در مزایده یا مسابقه، خرید اقلام کم یاب، انواع کمک های مالی، مشارکت در سودهای معاملاتی مختلف اطمینان نکنند و هیچ وجهی را به حساب اشخاص ناشناس واریز نکنند.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.