به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام حسن بابائیان روز پنجشنبه در آیین رونمایی از پوستر یازدهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی در قروه، اظهار داشت: همه ما باید از راه های مختلف تلاش کنیم فلسفه قیام امام حسین (ع) را تبیین کرده و فرهنگ عاشورایی را بیش از پیش در جامعه ترویج دهیم.
وی با اشاره به برگزاری کنگره سراسری شعر عاشورایی، این کنگره را گامی در راه اعتلای هنر عاشورایی عنوان کرد و افزود: برگزاری 10 دوره این کنگره ملی سند افتخاری برای شهرستان قروه است.
امام جمعه قروه با تاکید بر اهمیت تقریب مذاهب در برگزاری ویژه برنامه های مناسبتی و مذهبی از اعلام آمادگی این شهرستان برای هر چه بهتر برگزار شدن چنین برنامه هایی خبر داد.
معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان نیز در این آیین گفت: کنگره شعر عاشورایی در بخش های شعر، عکس های عاشورایی و اجرای آیین‌های عاشورایی (تعزیه و پرده خوانی) از اول آبان امسال به مدت سه روز در استان برگزار می شود.
عبید رستمی با اشاره به آثار رسیده به بخش شعر این کنگره عنوان کرد: بیش از 100 شاعر انقلابی از سراسر کشور سرودهای عاشورایی خود را در تمامی موضوعات مربوط به نهضت اباعبدالله الحسین (ع) به دبیرخانه کنگره ارسال کرده اند.
وی با بیان اینکه این کنگره امسال میزبان آیین های عاشورایی شامل عکس و آیین نمایشی است، افزود: بخش آیین های عاشورایی شامل تعزیه خوانی و پرده خوانی است که بخش تعزیه آن در شهرهای قروه، دلبران، دزج، سریش آباد، بیجار، کامیاران و سنندج اجرای عمومی خواهد داشت.
یازدهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی و نخستین همایش آیین های عاشورایی از اول تا سوم آبان امسال در سه بخش شعر، عکس و آیین های عاشورایی در شهرستان های سنندج، قروه و بیجار برگزار می شود.
7348/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.