به گزارش ایرنا، در این آیین سوگواری که هر ساله با حضور عزاداران نوجوان حسینی در سوگ شهادت نوجوان 13 ساله کربلا، حضرت قاسم بن الحسن (ع) برگزار می شود، نوجوانان تکابی در رثای شهدای کربلا مداحی کرده و بر سر و سینه زدند.
امام جمعه تکاب در این مراسم معنوی با تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) گفت: حضرت سیدالشهدا (ع) برای حفظ اسلام و اصلاح جامعه و مبارزه با حکومت فاسد اموی قیام و تمام اعضای خانواده خود را نیز در راه تقدیم کرد.
حجت الاسلام عیسی برادری افزود: شهادت امام حسین (ع) به همراه اعضای خانواده و یاران با وفای ایشان نمونه جاودان و ماندگار از ایثار و فداکاری در راه دین اسلام بوده که در تاریخ بشریت ثبت شده است.
وی بیان کرد: جوانان و نوجوانان باید درس های عاشورا و قیام امام حسین (ع) را همواره و در تمام شئون زندگی سرلوحه خود قرار دهند.
وی اضافه کرد: پیروی از سیره امام حسین (ع) و تفکر و تامل در اهداف قیام عاشورا از نیاز های جامعه امروز است که باید مورد توجه جوانان و نوجوان قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، در این مراسم معنوی نوجوانان تکابی اشعاری در مدح امام حسین (ع) قرائت کرده و به سینه زنی پرداختند.
عبارت 'احلی من العسل' پاسخ حضرت قاسم بن الحسن (ع) در شب عاشورا به عموی بزرگوارش، حضرت سیدالشهدا (ع) است که پرسیدند: مرگ در نزد تو چگونه است و این نوجوان 13 ساله در جواب حضرت گفت، مرگ در نزد من، شیرین‌تر از عسل (احلی من العسل) است.
همزمان با ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) آئین های ویژه سوگواری از جمله مراسم سنتی علم بندی، همایش شیرخوارگان حسینی و سوگواره ' احلی من العسل ' در شهرستان تکاب برگزار شد.
همزمان با آغاز ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در شهرستان تکاب، کوچه ها و خیابان های شهر و روستاها سیاهپوش شده است.
7514/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.