امید رجبی نیا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه روآر شصت و چهارمین روستای این شهرستان است که از نعمت گاز طبیعی بهرمند می شود اظهار داشت: تا قبل از یکماه گذشته 63 روستای شهرستان سروآباد از نعمت گاز طبیعی برخوردار بودند که در فاصله کمتر از یکماه شصت و چهارمین روستای این شهرستان به مجموعه روستاهای گازدار اضافه شد.
وی با بیان اینکه برای اتمام این پروژه 55 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است، افزود: با حمایت مسئولین و همراهی و همدلی مردم این روستا عملیات گاز رسانی به روستای روآر قبل از شروع فصل سرما به اتمام رسید و هم اکنون اهالی روستا می توانند از نعمت گاز طبیعی استفاده کنند.
رئیس شرکت گاز شهرستان سروآباد یادآور شد: باتوجه به اینکه بافت روستای روآر جدید است، تمام 120 خانوار ساکن در این روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد که تاکنون 65 علمک دوقلو در این روستا نصب شده است.
وی اضافه کرد: تا پایان امسال نیز پروژه گازرسانی به روستای ژیوار از روستاهای پرجمعیت منطقه هورامان به اتمام خواهد رسید و مجموع روستاهای بهرمند از گاز طبیعی به 65 روستا خواهد رسید.
رجبی نیا اظهار داشت: عملیات گازرسانی به هشت روستای باقی مانده شهرستان سروآباد در دست طراحی است که تا پایان امسال به اتمام خواهد رسید که امیدواریم به یاری خداوند متعال و با حمایت مسئولین مجوز و تامین اعتبار این روستاها در سال آینده اخذ و صادر شود.
وی افزود: برای اتمام پروژه عملیات گازرسانی به هشت روستای باقی مانده شهرستان سروآباد اعتباری حدود 72 میلیارد ریال نیاز است که از محل اعتبارات منابع داخلی شرکت گاز تامین خواهد شد.
به گزارش ایرنا، عملیات گاز رسانی به شهرستان سروآباد از سال 85 آغاز شد و در طول 12 سال، علاوه بر 88 درصد روستاها، 100 درصد جمعیت شهری این شهرستان از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده اند.
از مجموع 73 روستای شهرستان سروآباد 64 روستا هم اکنون به شبکه گاز متصل هستند و گازرسانی به هشت روستا نیز در دست طراحی و گاز رسانی به یک روستا نیز در دست اجرا است.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان با بیش از 50 هزار نفر جمعیت در فاصله 90 کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.
7354/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.