سرپرست سازمان بسیج جامعه پزشکی کردستان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این بیمارتسان با همکاری سپاه بیت المقدس، بیمارستان شهید قاضی کردستان و بسیج جامعه پزشکی استان با هدف ارائه خدمات درمانی و آموزشی به مردم محروم منطقه دایر شده است.
قاسم کاوه گفت: این بیمارستان در مدرسه شبانه روزی روستای گشکی برپا شده و به مدت یک هفته به مردم خدمات درمانی و دارویی رایگان ارائه می کند همچنین تیم‌های غربالگری نیز با مراجعه روستا به روستا، اقدام به بررسی وضعیت سلامت مردم می کنند.
وی افزود: متخصصان چشم، زنان و زایمان، ارتوپدی، گوش و حلق و بینی، داخلی، قلب، مغز و اعصاب و جراحی عمومی که همگی از اعضای جامعه بسیج پزشکی هستند طی یک هفته در این مرکز درمانی صحرایی خدمات تخصصی خود را به مراجعان ارائه می‌ کنند.
کاوه اضافه کرد: تیم های غربالگری روستا به روستا در این طرح اقدام به غربالگری و درمان سرپایی و در صورت نیاز ارجاع بیماران نیازمند این مناطق به بیمارستان اصلی مستقر در شهر کامیاران می کنند.
به گزارش ایرنا، شهرستان کامیاران در گذشته تجربه برگزاری 2 بیمارستان صحرایی دیگر را نیز داشته که ارائه آموزش ‌بهداشتی، تغدیه‌ای، سبک زندگی سالم و خود مراقبتی با هدف ارتقای سواد سلامت مردم از دیگر خدمات این بیمارستان ها است.
کامیاران با 102 هزار نفر جمعیت در 65 کیلومتری جنوب سنندج دارای 2 بخش مرکزی و موچش است که در بخش مرکزی با 73 روستا، 24 هزار و 487 نفر زندگی می کنند.
7349/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.