پیمان صالحی روز جمعه در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا افزود: هم اکنون تعداد شرکت های دانش بنیان در ایران از مرز 3 هزار و 500 شرکت عبور کرده است.
به گفته وی، یکی از برنامه های تجاری سازی ایده ها و اختراعات جوانان کشور، حمایت از شرکت های فعال در مراکز رشد و پارک های علم و فناوری است که این حمایت به دلیل اینکه ایده ها و اختراعات تعداد فراوانی هستند به صورت مالی و پیشتیبانی انجام می شود.
صالحی اظهار داشت: گردش مالی شرکت های دانش بنیاد و فروش آنها 600 هزار میلیارد ریال(60هزار میلیارد تومان) بوده است.
معاون نوآوری و تجاری سازی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: با روند استقبالی که از شرکت های دانش بنیان شده است هم اکنون چند هزار شرکت در نوبت ثبت قرار دارند.
به گفته وی، در آینده شرکت های دانش بنیان در اقتصاد کشور نقش مهمی ایفا خواهند کرد و گردش مالی آنها در آینده به حدی خواهد بود که در اقتصاد کشور نقش آفرین می شوند.
صالحی اظهار داشت: با رشد سریع سریعی که شرکت های دانش بنیان دارند به نظر می رسد تعداد این واحد ها به 10 هزار شرکت خواهد رسید.
وی درباره همکاری بین المللی شرکت های دانش بنیان نیز افزود: برخی از شرکت های دانش بنیان همکاری بین المللی خود را آغاز کرده اند و نمونه آن شرکت دانش بنیان پرتودهی گاما در شهرکرد است که همکاری بین المللی خود را انجام داده است.
به گفته وی، طرح های کلان دانش بنیان که به عنوان طرحهای ملی شناخته می شوند به دنبال همکاری بین المللی و صادرات محصولات هستند.
به گزارش ایرنا، این مسوول معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری از شرکت های دانش بنیان در چهارمحال و بختیاری دیدن کرد.
هم اکنون 130شرکت دانش بنیان با صادرات 174هزار دلار در چهارمحال و بختیاری فعال است.
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.