به گزارش ایرنا، مجبتی بنیادیان دهکردی روز دوشنبه در شورای اداری چهارمحال و بختیاری با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و رئیس بنیاد ملی نخبگان افزود: بنیاد ملی نخبگان باید آئین نامه های حوزه آموزش و پرورش را اصلاح و تقویت کند و شناسایی استعدادهای برتر را در دستور کار قرار دهد.
وی تصریح کرد: توجه ویژه به پژوهش سراها و جلوگیری از مهاجرت نخبگان چهارمحال و بختیاری به استان های دیگر و یا خارج از کشور در دستور کار است.
رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: 130 هسته رشد، شرکت فناور و شرکت دانش بنیان در استان فعالیت می کند.
اسماعیل پیرعلی اظهار داشت: تاکنون 65 محصول مختص این شرکت ها تجاری سازی و به کشورهای عراق و تاجیکستان صادر شده است.
وی یادآور شد: ارزش صادرات محصولات فناورانه چهارمحال و بختیاری 174 هزار دلار و 700 میلیارد ریال است.
پیرعلی افزود: از ابتدای کار دولت تدبیر و امید 30 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به فعالان هسته رشد، شرکت فناور و شرکت دانش بنیان استان پرداخت شده است.
وی تاکید کرد: به منظور حمایت از فعالان هسته رشد، شرکت فناور و شرکت دانش بنیان هشت هزار و 500 مترمربع فضای صنعتی رایگان در اختیار آنان قرار گرفته است.
استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: حمایت از اجرا و تجاری سازی طرح های دانش بنیان در اولویت مسئولان استان قرار دارد.
اقبال عباسی تصریح کرد: تجاری سازی طرح های دانش بنیان می تواند در افزایش نرخ اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی تاثیر مستقیم داشته باشد.
وی 300 هزار هکتار جنگل بلوط با تولید سالانه 150 هزار تن بلوط و 14 هزار هکتار بادامستان با تولید سالانه 24 هزار و 44 شرکت آبزی پروری با تولید حدود 22 هزار تن ماهی سردابی را بخشی از مزیت های چهارمحال و بختیاری دانست.
فعالیت 130 شرکت دانش بنیان چهارمحال و بختیاری با 170 هزار دلار صادرات تولیدات نشان دهنده توان بالای این استان در حوزه علم و فناوری است.
پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری در انجمن پارک های علم و فنآوری آسیا (ASPA) و اتحادیه جهانی پارک های علم و فنآوری (IASP) عضویت دارد.
سورنا ستاری معاون علمی و فنآوری رئیس جمهوری و رئیس بنیاد ملی نخبگان کشور در سفر یک روزه به چهارمحال و بختیاری از طرح پرتودهی گاما شهرکرد و مجتمع کارگاهی پارک علم و فناوری استان دیدن کرد.
آغاز عملیات اجرایی احداث کارخانه کارتن سازی و رونمایی از 2 طرح فناورانه از دیگر برنامه های معاون علمی رئیس جمهوری در سفر به شهرکرد بود.
7362/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.